
| Ders Kodu | : KAY107 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Yönetim olgusunun ve yönetim bilgisinin seyrindeki önemli gelişmeleri, kavram ve kuramları toplumsal ve iktisadi koşulları itibarıyla tarihsel duraklarına yerleştirerek açıklamak, dersin en temel amaçlarındandır.
Derste yönetim olgusunun ve yönetim biliminin kuramsal, yöntemsel ve yapısal gelişimi tarihsel bakış açısıyla ele alınmaktadır. Derste yönetim olgusu ve yönetim bilgisinin üretimi, işletme ya da salt örgüt bazlı bir yaklaşımla değil iktisadi ve toplumsal örgütlenme pratikleri üzerinden değerlendirilmektedir. Yönetime ilişkin temel kavramlar, yaklaşımlar, yönetim süreci, kapitalist üretim biçiminde yönetim düşüncesi kuramsal boyutta; yönetim bilgisinin gelişimi ise disipliner boyutta tartışılmaktadır. Öğrenciler, tanıtmalıkta belirtilen açık kaynaklı eserlerden ve sınıf içindeki tartışmalardan sorumludur.
| Dr. Öğr. Üyesi Murat YILMAZ |
| 1. | Yönetim kavramı ve yönetimin unsurlarını bilir. |
| 2. | Bilimsel yönetimin anlamını, yönetsel düşünürlerin teorilerini, Türk Kamu Yönetiminin gelişimini bilir ve yorumlar. |
| 3. | Bürokratik örgütlerin yapısını, yeni yönetim tekniklerini, yönetim bilimindeki gelişmeleri kavrar. |
| 4. | Yönetim kavramı ve yönetimin unsurlarını bilir. |
| 5. | Bilimsel yönetimin anlamını, yönetsel düşünürlerin teorilerini, Türk Kamu Yönetiminin gelişimini bilir ve yorumlar. |
| 1. | Kurthan Fişek, Yönetim, Kilit Yayınları, 2012 |
| 2. | Cahit Emre, Yönetim Bilimi Yazıları, İmaj Yayıncılık, 2003 |
| 3. | Koray Karasu, Kamu Yönetimi Disiplininin Kökenine İlişkin Bir Not, KAYFOR, 2004 |
| 4. | Brian Fry, Jos Raadschelders, Max Weber'den Dwight Waldo'ya Kamu Yönetimi, Anı Yayınları, 1992 |
| 5. | Ahmet Alpay Dikmen, Makine-İş-Kapitalizm ve İnsan, Pratika Yayınları, 2013 |
| 6. | Turgay Ergun, Aykut Polatoğlu, Kamu Yönetimine Giriş, TODAİE Yayınları, 1992 |
| 7. | Nuri Tortop vd., Yönetim Bilimi, Nobel Yayınevi, 2010 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 13 | 0 | 3 | 39 |
| Bireysel Çalışma | 13 | 0 | 2 | 26 |
| Ara Sınav | 1 | 27 | 1 | 28 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 31 | 1 | 32 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 3 | ||||||||||||||
OÇ-2 | 1 | ||||||||||||||
OÇ-3 | 3 | ||||||||||||||
OÇ-4 | |||||||||||||||
OÇ-5 | |||||||||||||||