
| Ders Kodu | : TD101 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Yok |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 4 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 4 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Dersin amacı; Aydın Adnan Menderes Üniversitesi’nde ön lisans ve lisans eğitimi alan her öğrenciye; dil-düşünce ilişkisini dil ve birey, dil ve toplum, dil ve kültür gibi çeşitli boyutlarıyla değerlendirerek her öğrencinin bu ilişkinin gerçekte ne kadar önemli olduğunu ve Türkçenin yapı ve işleyiş özelliklerini kavramasını sağlamak ve anadili bilincine sahip gençler yetiştirmektir.
Dil nedir? Dilin birey ve millet için önemi, yeryüzündeki dillerin sınıflandırılıp Türkçenin bu diller arasındaki yerini belirleme, Türkçenin tarihi gelişimi ve Türkçenin ses ve şekil yapısının incelenmesi.
| Öğr. Gör. Birsen DOĞAR |
| Öğr. Gör. Cevriye FADILOĞLU |
| Öğr. Gör. Fatma SİNECEN |
| Öğr. Gör. Gökhan TÜRK |
| Öğr. Gör. Metin POLAT |
| Öğr. Gör. Mustafa EROL |
| Öğr. Gör. Nilay AKAY GÖKALP |
| Öğr. Gör. Nilüfer KARADAVUT |
| Öğr. Gör. Perihan YİĞİT KARAZEYBEK |
| 1. | Dil-düşünce ilişkisinin dil ve birey, dil ve toplum üzerindeki etkisini kavrayabilmek . |
| 2. | Dünya üzerindeki dil ailelerinin temel özelliklerini öğrenip Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri hakkında fikir yürütebilme. |
| 3. | Yazım ve noktalama kurallarını yazılı anlatımda etkin bir şekilde kullanabilme. |
| 4. | Sözlü ve yazılı anlatım türlerini anlayıp uygulama konusunda bilgi sahibi olabilmek. |
| 5. | Dilde anlatım bozukluğunun ne olduğunu öğrenip yazılı anlatımın geliştirilmesini sağlamak. |
| 1. | Prof. Dr. Gürer Gülsevin, Doç. Dr. Erdoğan Boz, Türk Dili ve Kompozisyon I-II , Tablet Yayınları, Konya 2006. |
| 2. | Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 |
| 3. | Prof. Dr. Muharrem Ergin, Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yayınları, İstanbul, 2006 |
| 4. | Yazım Kılavuzu TDK Yayınları, Ankara 2008. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %100 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 4 | 56 |
| Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 | 30 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 1 | 16 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 102 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |