Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Dijital Pazarlama
Ders Kodu: YBS404
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 6
Amaç

Bu dersin temel amacı, endüstrinin, tüketicilerin ve işletmelerin çevrimiçi platformlara geçişiyle birlikte mevcut pazarlama uygulamalarının Internet ortamında değerlendirilmesi, geçerliliğinin tartışılması, klasik pazarlama süreçlerinin adaptasyonu ve yeni geliştirilen pazarlama uygulamalarının değerlendirilmesidir.

Özet İçerik

Dijital pazarlamanın teorik altyapısı, çevrimiçi pazarlar, dijital pazarlama stratejisinin geliştirilmesi, çevrimiçi tüketici tecrübesi, dijital medya kampanyası, dijital medya kanallarıyla iletişim, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya pazarlaması üzerinde durulmaktadır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Büşra KUTLU KARABIYIK
Öğrenme Çıktıları
1.Dijital pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilir ve yorumlayabilir.
2.Pazarlama ve dijital pazarlama arasında karşılaştırma yapabilir.
3.Dijital teknolojilerin ve yeni ekonomi koşullarının tüketicileri nasıl etkileyebileceğini değerlendirebilir.
4.Dijital pazarlamanın günümüzdeki trendlerini tartışır.
5.Bir işletmenin tanıtımı için kullanılacak bir dijital pazarlama planı oluşturabilir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2019). Digital marketing. Pearson uk.
2.Aksoy, R. (2018). E-pazarlama geleneksel ve dijital pazarlama bakış açısı birlikte. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
3.Cetinturk, N. (2019). Temel dijital pazarlama kavramları ve remarketing reklam modeli. Seçkin Yayıncılık.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Dijital Pazarlamaya Giriş
2. Hafta - Teorik
Arama Motorları Pazarlaması
3. Hafta - Teorik
E-posta Pazarlaması
4. Hafta - Teorik
Video Pazarlaması
5. Hafta - Teorik
Sosyal Medya Pazarlama
6. Hafta - Teorik
Satış Ortaklığı Pazarlaması
7. Hafta - Teorik
Viral Pazarlama
8. Hafta - Teorik
İçerik Pazarlaması
9. Hafta - Teorik
Entegre İnteraktif Pazarlama
10. Hafta - Teorik
Mobil Pazarlama
11. Hafta - Teorik
Yeniden pazarlama
12. Hafta - Teorik
Dijital Pazarlama Kampanyalarına İlişkin Örnek Olaylar
13. Hafta - Teorik
Web metrikleri (Genel performans ölçütleri ve web sitesi izleme)
14. Hafta - Teorik
Dijital pazarlamanın etik, yasal ve mahremiyet boyutları
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders1453112
Okuma101010
Bireysel Çalışma6106
Ara Sınav110111
Dönem Sonu Sınavı110111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
OÇ-1
4
4
4
4
4
5
4
4
4
4
4
4
4
3
4
OÇ-2
3
4
4
4
4
4
4
3
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-3
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-5
4
5
5
4
4
4
4
5
4
4
4
4
4
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026