
| Ders Kodu | : CSE211 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Temel mantık devresi elemanlarının tanınması ve uygulamalarının öğrenilmesi
Bileşik mantık uygulamaları, ardışıl mantık kavramı, işlevleri, multivibratör tanımı ve çeşitleri; monostable, astable, bistable multivibratörler. Flip-flop kavramları, çeşitleri; RS, JK, D, T, Master/Slave RS flip-floplar. Senkron ve asenkron ardışıl devre tasarımı, sayıcılar; asenkron sayıcılar, senkron sayıcılar, ripple, ring, kaskat sayıcılar, yukarı ve aşağı sayıcılar, sayıcı uygulamaları, kaydediciler, kaymalı kaydedici uygulamaları. Ardışıl mantık devrelerinin durum diyagramları ve durum indirgenmesi. Belek elemanları, bellek düzenlenmesi, bellek kod çözücü devreleri, bellek çeşitleri, programlanabilir mantık elemanları, PLA, PAL, GAL. Aritmetik-mantık ünitelerinin, ardışıl devre elemanları ile tasarlanması
| Dr. Öğr. Üyesi Mahmut SİNECEN |
| 1. | İkili tamsayı sayıları üzerinde aritmetik işlemler yapabilme. |
| 2. | Boolean cebirinin varsayımlarını / teoremlerini kullanarak mantık ifadelerini manipüle etme ve basitleştirme yeteneği. |
| 3. | Mantıksal fonksiyonların asal etkilerini grafiksel (Karnaugh haritası) ve tablo (Quine-McCluskey) yöntemlerini kullanarak üretme ve uygulamalarını umursamadıkça ve umursamadan elde edebilme becerisi. |
| 4. | MSI yapı taşlarını (Toplayıcılar, çoklayıcılar, kod çözücüler) kullanarak basit dijital sistemleri uygulama becerisi. |
| 5. | Durum cihazlarının temel fonksiyonel ve zamanlama (saat) özelliklerini anlama becerisi. |
| 1. | Sayısal Elektronik, Hüseyin EKĠZ, Değişim Yayınları, 2001. |
| 2. | Mano, M. Morris. Digital design. Pearson Educación, 2002. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 2 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 18 | 2 | 20 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | |||||
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||||
OÇ-3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
OÇ-4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||||