
| Ders Kodu | : CSE438 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Bazı önemli optimizasyon problemlerini tanıtmak. Bazı geleneksel optimizasyon yöntemlerini tanıtmak. Tabu arama (TS), benzetilmiş tavlama (SA), yinelenen yerel arama (ILS) ve kılavuzlu yerel arama (GLS) dahil olmak üzere tek noktalı (yerel arama) yöntemlerini tanıtmak. Genetik algoritma (GA), memetik algoritma (MA) ve yapay arı kolonisi (ABC) gibi çok noktalı (küresel arama) yöntemleri tanıtmak.
Bu ders öğrencilere metasezgisel optimizasyonun temel kavramlarını tanıtır.
| Dr. Öğr. Üyesi Gözde ALP |
| 1. | Tanıtılan metasezgisel algoritmaların temel fikirlerini anlamak |
| 2. | Pratik problemleri çözmek için metasezgisel yöntemlerin nasıl kullanılacağını bilmek |
| 3. | Farklı türdeki problemleri çözmek için yeni metasezgisel yöntemler geliştirmeye daha fazla ilgi duymak. |
| 4. | Sezgisel yöntemlerin özellikle Bilgisayar Mühendisliği alanlarındaki problemlere uyarlayabilmek |
| 5. | Problemlere uyarlanan sezgisel yöntemleri geliştirebilmek |
| 1. | Talbi, E. G. (2009). Metaheuristics: from design to implementation (Vol. 74). John Wiley & Sons. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %50 |
| Ödev | 1 | %10 |
| Dönem Ödevi | 2 | %40 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 1 | 14 | 0 | 14 |
| Dönem Ödevi | 2 | 18 | 0 | 36 |
| Bireysel Çalışma | 13 | 0 | 2 | 26 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 2 | 18 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 150 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 5 |
OÇ-2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 5 |
OÇ-3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 |
OÇ-4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 |
OÇ-5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 |