Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Reklam Analizleri
Ders Kodu: HİR273
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.

Özet İçerik

Sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerini tanır. Reklamı tanımlar. Reklamın ekonomi, siyaset ve kültürel düzlemlerle ilişkisini özetler. Tarihsel dönemlerine göre reklamın yazılı ve görsel unsurlarının özelliklerini karşılaştırır. Reklama ilişkin eleştirel görsel okur yazarlık becerisi kazanır. Reklamdaki unsurları kategorize eder. Reklamlardaki unsurlar arasında neden sonuç bağını kurar. Çözümleme yöntemlerine göre reklamı ırkçı, cinsiyetçi ve ayırımcı politikalar perspektifinden eleştirir.5.3. Reklamlardaki unsurlar arasında neden sonuç bağını kurar. Çözümleme yöntemlerine göre reklamı ırkçı, cinsiyetçi ve ayırımcı politikalar perspektifinden eleştirir. Reklamcılıkta toplumsal sorumluluğun nasıl sergileneceğine ilişkin çıkarımlarda bulunur.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri