Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Uluslararası Reklamcılık
Ders Kodu: HİR374
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Reklamcılığı ve ticareti uluslararası boyutta ele almak suretiyle, Dünya'nın bu alanda gelişmiş 12 farklı ülkesinin (Almanya, ABD, Çin, İngiltere, İtalya, Japonya, Fransa, İtalya, Azerbaycan, İspanya, Hindistan ve Türkiye) reklam ekolleri, reklam mevzuatı ve reklamlarda önem verdikleri hususlar ele alınarak, reklam-kültür ilişkisi ortaya koyulmaya çalışılacaktır.

Özet İçerik

Bu dersle öğrenciler farklı ülkelerdeki reklam yapılarını ve burada kültürün rolünü öğrenebilirler.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Mustafa Özgür SEÇİM
Öğrenme Çıktıları
1.Bilgiye erişim yollarını bilir ve reklamcılık alanında kullanılan güncel yöntemleri ve teknolojileri takip ederek uygular.
2.Reklamcılık alanının ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürlerarası boyutlarını tanır ve bu boyutların iletişim süreçleri üzerindeki etkilerini analiz eder.
3.Reklamcılık alanının gerektirdiği ölçüde, Avrupa bilgisayar kullanma lisansı ileri seviyesinde bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır.
4.Mesleki bağlamda paydaşlarla etkili iletişim kurar; kamu ile ilişkileri değerlendirir ve etkin şekilde yönetir.
5.Reklamcılık alanında birey, grup, kitle ya da kurumların iletişimsel özelliklerini, gereksinimlerini ve farklılıklarını dikkate alarak uygun strateji, yöntem ve teknikler geliştirir, uygular ve sonuçlarını değerlendirir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Şimşek, S.. "Küresel Marka Reklamları" . Literatürk. 2008
2.Çelik, C., "Uluslararası Reklamcılıkta Kültürün Etkileri".2005
3.Hollis, N., "Küresel Marka." Branage Yayınları. 2011
4.Anholt, S., "Global Markaların Yerel Çuvallamaları", İstanbul:Mediacat, 2003
5.Küçükerdoğan, R., "Reklamda Kültürlerarasılık: Reklam İletişiminde Yerel Küresel Göstergeler", İstanbul:Es Yayınları,2009.
6.Çallı, İ. Duygu ve Seçim, M.Ö; "Reklam Diyor ki 1" Konya: Literatürk Yayınevi, 2016.
7.Köktener, A. "Geleneksel Yeni Nesile Uluslararası Reklamcılık" İstanbul: Detay, 2020
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Tanışma, Dersin İçeriği Hakkında Bilgiler, Okuma Kaynak Listesi.
2. Hafta - Teorik
Dünya Ticaretinin Gelişimi ve Önemi, Uluslararası İletişim ve Reklamcılığın Gelişimi, Uluslararası Reklam Ajanslarının Gelişimi.
3. Hafta - Teorik
Amerika Birleşik Devletlerinde Reklam Sektörü, Reklamcılık Kuralları ve Örnekler.
4. Hafta - Teorik
Çin Halk Cumhuriyetinde Reklam Sektörü, Reklamcılık Kuralları ve Örnekler.
5. Hafta - Teorik
İngiliz, İspanyol ve Hindistan Reklam Sektörü, Reklamcılık Kuralları ve Örnekler.
6. Hafta - Teorik
Rus Reklam Sektörü, Reklamcılık Kuralları ve Örnekler.
7. Hafta - Teorik
İtalyan Reklam Sektörü, Reklamcılık Kuralları ve Örnekler.
8. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Japon Reklam Sektörü, Reklamcılık Kuralları ve Örnekler
9. Hafta - Teorik
Vize Haftası.
10. Hafta - Teorik
Almanya Reklam Sektörü, Reklamcılık Kuralları ve Örnekler.
11. Hafta - Teorik
Fransız Reklam Sektörü, Reklamcılık Kuralları ve Örnekler.
12. Hafta - Teorik
Azerbaycan Reklam Sektörü, Reklamcılık Kuralları ve Örnekler.
13. Hafta - Teorik
Osmanlı İmparatorluğu Reklam Sektörü, Reklamcılık Kuralları ve Örnekler.
14. Hafta - Teorik
Türkiye Reklam Sektörü, Reklamcılık Kuralları ve Örnekler.
15. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
Final Sınavı.
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders151360
Ara Sınav127330
Dönem Sonu Sınavı133235
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
PÇ-16
PÇ-17
PÇ-18
PÇ-19
PÇ-20
PÇ-21
PÇ-22
PÇ-23
PÇ-24
PÇ-25
OÇ-1
5
4
3
4
5
5
5
5
2
2
4
5
2
5
5
3
3
4
5
5
4
4
4
2
3
OÇ-2
3
4
5
3
5
3
3
5
5
5
5
5
5
3
5
3
4
3
5
5
3
4
3
3
3
OÇ-3
3
2
3
2
3
2
3
2
4
3
3
2
2
3
3
3
2
5
2
3
2
3
3
3
3
OÇ-4
5
3
4
3
4
4
4
4
4
5
5
5
3
5
4
4
2
4
5
5
4
3
4
5
5
OÇ-5
4
4
4
5
5
4
4
4
4
5
5
5
5
4
3
4
2
4
4
4
4
4
4
3
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026