Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Reklamcılığa Giriş
Ders Kodu: HİR166
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Reklamcılığın temel kavramları, kurumları ve mantığını, işleyiş sürecinin öğretilmesi.

Özet İçerik

Reklam Tanımı, Türkiye'de ve Dünyada Reklamcılığın Tarihçesi, Reklam Ortamları, Reklam Stratejisinin Geliştirilmesi, Reklam Planlaması, Araştırma, Hedef Kitle Tespiti, Yaratıcı Strateji, Reklam Kampanyalarında Kullanılan Temel Yaratıcı Stratejiler, Gazete Reklamı Hazırlama, Televizyon Reklamı Hazırlama, Medya Planlama Stratejileri.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Emrah BAŞER
Öğrenme Çıktıları
1.Reklamı tanımlar, reklamın diğer alanlarla ilişkisini ve hem dünyada hem Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklar.
2.Reklam ortamlarını ayrıştırır.
3.Reklamın işleyiş sürecine dair başlıca modellerin kavranmasına yardımcı olur.
4.Reklam kampanyası aşamalarını işleyiş sürecine göre belirler.
5.Doğru mesaj ve medya stratejilerinin oluşturulmasını sağlar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.• İçten Duygu Çallı, Mustafa Özgür Seçim. (2016) Reklam Diyor ki 1 Konya: Literatürk.
2.• Elden, Müge. (2015) Reklam ve Reklamcılık İstanbul: Say Yayınları
3.• Pricken, Mario. Creative Advertising: Ideas and Technique From the World's Best Campaigns. London: Thames & Hudson, 2002
4.• Moriarty, Sandra. Nancy Mitchell and William Wells. Advertising & IMC: Principles & Practice Boston: Prentice Hall, 2012.
5.• Moriarty, Sandra. Nancy Mitchell and William Wells. Advertising: Principle & Practice. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2003
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Dersin tanıtımı, gerekçesi, önemi, ders işleyişi hakkında bilgiler.
2. Hafta - Teorik
Genel reklamcılık bilgileri: Reklamın tanımı ve önemi, dünyada ve Türkiye'de reklamın gelişimi. Reklamın amaçları.
3. Hafta - Teorik
Reklamcılık ortamları: Radyoda reklam, televizyonda reklam, gazetede reklam, dergide reklam, açıkhavada reklam, Internet'te reklam, sinemada reklam.
4. Hafta - Teorik
Reklamcılık kuramları
5. Hafta - Uygulama
Kısa Sınav
6. Hafta - Teorik
Reklamcılıkla ilgili kuruluşlar ve denetim mekanizmaları.
7. Hafta - Teorik
Tüketici ve tüketici davranışı.
8. Hafta - Teorik
Reklam kampanyası planlama süreci.
9. Hafta - Uygulama
Kısa sınav
10. Hafta - Teorik
Temel photoshop
11. Hafta - Teorik
Temel Photoshop
12. Hafta - Teorik
Bireysel Çalışma
13. Hafta - Teorik
Bireysel çalışma
14. Hafta - Teorik
Bireysel çalışma
15. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
Final sınavı
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%50
Kısa Sınav (Quiz)2%30
Dönem Ödevi1%20
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders151360
Kısa Sınav29630
Dönem Sonu Sınavı132335
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
PÇ-16
PÇ-17
PÇ-18
PÇ-19
PÇ-20
PÇ-21
PÇ-22
PÇ-23
PÇ-24
PÇ-25
OÇ-1
3
5
3
2
4
1
3
2
2
1
2
1
1
2
1
2
2
2
2
2
2
2
2
OÇ-2
2
3
2
4
2
1
3
2
2
1
1
1
1
3
1
1
3
2
2
2
1
1
2
2
OÇ-3
3
4
3
2
2
1
3
2
3
2
2
1
2
2
1
2
1
2
2
3
3
3
3
2
OÇ-4
2
3
4
2
2
1
3
2
4
2
2
1
2
3
1
2
3
2
2
2
3
4
3
2
OÇ-5
2
4
4
3
2
1
3
2
4
2
2
1
2
3
1
3
3
2
3
3
3
4
4
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026