Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Program Çıktıları
1.İletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplininde bilimsel bilgi üretim süreçlerini; yöntemsel ve teknik boyutlarıyla tanımlar ve değerlendirir.
2.İletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının kuram, yöntem, strateji ve tekniklerine ilişkin bilgiye sahiptir.
3.İletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında birey, grup, kitle ya da kurumların iletişimsel özelliklerini, gereksinimlerini ve farklılıklarını dikkate alarak uygun strateji, yöntem ve teknikler geliştirir, uygular ve sonuçlarını değerlendirir.
4.İletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık uygulamalarında kullanılan araçları ve ortamları profesyonel düzeyde, etkin ve yetkin biçimde kullanma becerisine sahiptir.
5.İletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürlerarası boyutlarını tanır ve bu boyutların iletişim süreçleri üzerindeki etkilerini analiz eder.
6.İletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir şekilde kullanır; iş sağlığı ve güvenliği konularında gerekli bilgi ve duyarlılığa sahiptir.
7.İletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı kapsamında ortaya çıkan olaylar ve olgular arasındaki ilişkileri kavrar, analitik ve eleştirel bir yaklaşımla açıklayabilir.
8.İletişim ve halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına özgü yenilikçi ve özgün fikirler üretir, bu fikirleri yaratıcı yöntemlerle geliştirir, uygular ve açıklar.
9.Kişi, grup, kitle veya kurumların iletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık politikalarını, stratejik ihtiyaçları ve farklılıkları gözeterek uygun yöntem ve teknikleri geliştirerek tasarlar, uygular ve değerlendirir.
10.İletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili bireysel ya da kolektif çalışmalarda etkin sorumluluk üstlenir; verilen görevleri bağımsız olarak ya da işbirliği içerisinde yürütür.
11.İletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel düşünme süzgecinden geçirerek değerlendirir, geliştirilmesi gereken yönleri belirler.
12.İletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının dinamikleri doğrultusunda sürekli öğrenme gereksinimlerini tanımlar ve bu doğrultuda kendi gelişimini yönlendirir.
13.İletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bireysel ya da ekip üyesi olarak mesleki gelişimine katkı sağlayacak faaliyetleri planlar/tasarlar ve yürütür.
14.Bilgiye erişim yollarını bilir, iletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında kullanılan güncel yöntemleri ve teknolojileri takip ederek uygular.
15.İletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir bakış açısı geliştirir ve davranış sergiler.
16.İletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumlara bilgi aktarır; düşüncelerini ve sorunlara dair çözüm önerilerini yazılı, görsel ve işitsel araçlarla etkili biçimde ifade eder/raporlar.
17.Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
18.İletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının gerektirdiği ölçüde, Avrupa bilgisayar kullanma lisansı ileri seviyesinde bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır.
19.Ulusal ve uluslararası düzeydeki olayları, gelişmeleri ve gündemi takip eder ve yorumlar.
20.Demokrasi ve insan hakları konusunda duyarlıdır; toplumsal, mesleki ve bilimsel etik kurallara uygun davranışlar sergiler.
21.İletişim alanına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuat konularında bilinçlidir ve bu bilinç doğrultusunda hareket eder.
22.Karar, uygulama ve davranışlarında edindiği iletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık bilgilerini kullanarak araştırma/çalışma yapar; verileri analiz eder/yorumlar, sorunları belirler/ çözüm yolları geliştirir ve paylaşır.
23.İletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bireylerin, grupların ya da kurumların iletişim ihtiyaçlarını ve farklılıklarını göz önünde bulundurarak halkla ilişkiler ve reklamcılık kampanyaları planlama yetkinliğine sahip olur.
24.Mesleki bağlamda paydaşlarla etkili iletişim kurar; kamu ile ilişkileri değerlendirir ve etkin şekilde yönetir.
25.İletişim ve ifade özgürlüğü, sosyal hakların evrenselliği, toplumsal adalet, kültürel değerler, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk ve kalite konularında yetkindir; bu yetkinliği mesleki projelerin veya etkinliklerin planlanmasında ve uygulanmasında kullanır.
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026