Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Medya Ekonomisi
Ders Kodu: İLT113
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Temel ekonomik kavramları sunmak. Hane halkları, firmalar ve endüstrilerin birbirleriyle olan ilişkilerini incelemek ve medya ürünlerini ele arak medya piyasasını analiz etmek.

Özet İçerik

Tüketici davranışı teorisi, firma teorisi, piyasalar ve çalışma şekilleri, piyasalar ve refah, kamu sektörü ve ekonomi, firma davranışları, endüstriyel organizasyon, faktör piyasaları, fiyatın belirlenmesi, piyasa yapıları, yazılı-görsel basının Türk medya ekonomisindeki yeri, Türk medya ekonomisinde yer alan medya grupları.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Nermin YALÇİN
Dr. Öğr. Üyesi Güliz Müge AKPINAR
Öğrenme Çıktıları
1.Temel ekonomik kavramları öğrenir ve medya bağlamında uygular.
2.Rasyonel karar verme ve tercih yapma becerilerini geliştirir.
3.Medya ekonomisini tanımlar, temel dinamiklerini ve yapı taşlarını analiz eder.
4.Medya ürünleri ve işletmelerinin ekonomik sistem içindeki rolünü kavrar.
5.Medya endüstrilerinin gelir modellerini, maliyet yapısını ve pazar stratejilerini değerlendirir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Dinler, Z.(2012). İktisata Giriş, 18. Basım, Ekin Kitapevi Yayınları.
2.KUYUCU, M.82012), Türkiye’de medya Ekonomisi, 1. Basım, Esen Kitap.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Mikroiktisadi kavramlar (iktisat, istekler, ihtiyaçlar, mal ve hizmetler, kıtlık, tercih, fırsat maliyeti, talep, arz ve ekonomik sistemler), iktisadi karar verici birimler
2. Hafta - Teorik
Talep ve arzın belirleyicileri, talep ve arz eğrilerinin elde edilmesi, talep ve arzdaki değişmeler
3. Hafta - Teorik
Piyasa dengesi ve dengenin değişmesi, hükümet müdahaleleri (tavan ve taban fiyat uygulamaları)
4. Hafta - Teorik
Talep ve arz esneklikleri ; esnekliğin belirleyicileri
5. Hafta - Teorik
Tüketici tercihleri ve seçimleri ; faydanın ölçülmesi
6. Hafta - Teorik
Bütçe kısıtı, fayda maksimizasyonu (tüketici dengesi) ve dengedeki değişmeler
7. Hafta - Teorik
Kısa ve uzun dönemde üretim süreci ve her iki dönemde karı maksimize eden firma davranışı
8. Hafta - Teorik
Kısa dönem maliyetler ve uzun dönem maliyetler ve üretim kararları; ölçek ekonomileri
9. Hafta - Teorik
Vize -Medya Ekonomisine Giriş
10. Hafta - Teorik
Medya İşletmelerinde Çalışanların Yaşamı
11. Hafta - Teorik
Medyada Sahiplik Sorunu ve Tekelleşme Eğilimleri
12. Hafta - Teorik
Reklam Endüstrisi ve Medya, Basın İşletmeciliği
13. Hafta - Teorik
Radyo-Televizyon Sektörünün Ekonomisi ve İşletmeciliği
14. Hafta - Teorik
Yeni Medya ve Yaratıcı Endüstri
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142256
Bireysel Çalışma71328
Ara Sınav1819
Dönem Sonu Sınavı1819
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)102
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
PÇ-16
OÇ-1
5
5
OÇ-2
5
5
OÇ-3
5
5
OÇ-4
5
5
OÇ-5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026