
| Ders Kodu | : İLT202 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı, sosyal bilimlerde kullanılan temel araştırma yöntemleri, teknikleri ve süreçleri hakkında öğrencilere kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazandırmaktır. Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarını tanıtmak, araştırma sorusu oluşturma, örneklem seçimi, veri toplama, analiz etme ve raporlama aşamalarını öğretmek hedeflenmektedir. Öğrencilerin bilimsel düşünme yetkinliğini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Bu ders, sosyal bilimlerde özellikle iletişim çalışmaları bağlamında kullanılan araştırma yöntemlerini teorik ve pratik düzeyde ele alır. Nicel ve nitel yöntemlerin temelleri, araştırma tasarımı, veri toplama teknikleri, örneklem seçimi, analiz ve raporlama süreçleri incelenir. Ders kapsamında öğrenciler, medya, kitle iletişimi ve kültürel çalışmalar gibi alanlara yönelik araştırmalar yapma yeterliliği kazanır.
| Prof. Dr. Turan AKKOYUN |
| 1. | Sosyal bilimlerde araştırma sürecinin temel aşamalarını açıklar. |
| 2. | Nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarının farklarını tanımlar ve karşılaştırır. |
| 3. | Araştırma problemi oluşturur ve uygun veri toplama tekniklerini seçer. |
| 4. | Toplanan verileri analiz eder ve bilimsel bir rapor halinde sunar. |
| 5. | Araştırma etiği ilkelerine uygun hareket eder ve intihalden kaçınır. |
| 1. | Berger, A. A. (2000). Media and communication research methods: An introduction to qualitative and quantitative approaches. Thousand Oaks |
| 2. | İçli, G. E. (Ed.). (2020). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Kavramlar, Teknikler ve Uygulamalar İstanbul: Beta Yayıncılık. |
| 3. | Creswell, J. W. (2014). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches (4th ed.) Thousand Oaks, CA: Sage Publications. |
| 4. | Karasar, Niyazi (2022). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayıncılık. |
| 5. | Yıldırım, Ali & Şimşek, Hasan (2021). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Ödev Sınavı | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 15 | 1 | 3 | 60 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 1 | 26 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 97 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | |
OÇ-1 | 2 | 3 | 4 | |||||||||||||
OÇ-2 | 2 | 2 | 5 | |||||||||||||
OÇ-3 | 2 | 2 | 4 | |||||||||||||
OÇ-4 | 2 | 2 | 4 | |||||||||||||
OÇ-5 | 2 | 1 | 1 | 5 | ||||||||||||