
| Ders Kodu | : DHF308 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Süt ve sürekli diş gelişimleri, çocuk diş hekimliğinde koruyucu uygulamalar, teşhis ve tedavi planlamalarının öğrenilmesi
Süt dişlerinin genel morfolojik ve histolojik özellikleri, sürme ve kök rezorbsiyonu, çocuklarda diş çürükleri, koruyucu uygulamalar, kullanılan restoratif materyaller, muayene ve tedavi yöntemleridir.
| Dr. Öğr. Üyesi Bahar Melis AKYILDIZ |
| Prof. Dr. Işıl SÖNMEZ |
| 1. | Süt ve sürekli dişlerin normal gelişim süreçleri ve patolojileri öğrenme. |
| 2. | Çocuklarda büyüme gelişim ve davranış yönlendirme teknikleri öğrenme. |
| 3. | Diş çürüğü ve periodontal durum ile ilgili bilgiye sahip olma. |
| 4. | Süt ve genç daimi dişlerde koruyucu uygulamalar ve restoratif tedavileri öğrenme. |
| 5. | Çocuklarda normal ve patolojik oral dokuların ayırt edilebilmesini sağlama. |
| 1. | Pinkham JR, Casamassimo PS, McTigue DJ, Fields HW, Nowak AJ. 2005, Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. |
| 2. | Welbury RR. 2003, Paediatr Dentistry, Oxford University Pres, UK |
| 3. | Fejerskov O, Kidd E. 2004, Dental caries the disease and its clinical management |
| 4. | Duggal MS, Curzon MEJ, Fayle SA, Toumba KJ, Robertson AJ. 2002, Restorative Techniques in Paediatric Dentistry, Martin Dunitz Ltd. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 2 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 28 | 0 | 1 | 28 |
| Uygulamalı Ders | 28 | 2 | 0 | 56 |
| Ara Sınav | 2 | 5 | 0 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 6 | 0 | 6 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | |
OÇ-1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 |
OÇ-2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-5 | ||||||||