
| Ders Kodu | : EFS162 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Basılı ve dijital medyanın etkilerinin farkında olma ve medyayı etkin ve doğru kullanabilme
Medya ve etkileri, dijital dönüşüm, dijital vatandaşlık,güncel okuryazarlıklar, medya okuryazalığının temelleri, birey/toplum ve kültür/değer bağlamı, medya ve çocuk, uluslararası ve ulusal boyutlarda medya okuryazarlığı eğitimi
| Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YILMAZ |
| Dr. Öğr. Üyesi Fulya TORUN |
| 1. | Medya kavramını ve bileşenlerini tanımlar. |
| 2. | İletişimin temellerini ve türlerini tartışır. |
| 3. | Medyada algı yönetimi ve etkilerini yorumlar. |
| 4. | Dijital dönüşümü ve etkilerini tartışır. |
| 5. | Çocuğun medya ile etkileşimini tartışır. |
| 6. | Medya okuryazarlığının önemini yorumlar. |
| 7. | Medya okuryazarlığı eğitiminin önemini tartışır. |
| 1. | Erdem, C. (2018). Medya Okuryazarlığı ve Öğretmen Eğitimi: Öğretmen Adayları İçin Bir Öğretim Programı Tasarısı. Ankara: Pegem Akademi. |
| 2. | Tangülü, Z. ve Tosun, A. (2020). İletişimin şekillenmesinde medya okuryazarlığının etkisi. Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi (2. Baskı). Ed. Koçoğlu, E. ve Akman, Ö. Ankara: Pegem Akademi. |
| 3. | Kurtdaş, E. M. (2020). Gündem belirleme ve yorumlama açısından medya okuryazarlığı. Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi (2. Baskı). Ed. Koçoğlu, E. ve Akman, Ö. Ankara: Pegem Akademi. |
| 4. | Ilgaz-Büyükbaykal, C. (2018). Medya Okuryazarlığı. İstanbul: Der Yayınları. |
| 5. | Coşkun, K. (2020). Birey açısından medya okuryazarlığı eğitimi. Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi (Ed. E. Koçoğlu ve Ö. Akman). Ankara: Pegem Akademi |
| 6. | Kurtdaş, M. Ç. (2020). Toplum açısından medya okuryazarlığı eğitimi. Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi (Ed. E. Koçoğlu ve Ö. Akman). Ankara: Pegem Akademi. |
| 7. | Akman, Ö. (2020). Değer aktarımı açısından medya okuryazarlığı ve eğitimi. Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi (Ed. E. Koçoğlu ve Ö. Akman). Ankara: Pegem Akademi. |
| 8. | Çakmak, Z. ve Bulut, B. (2020). Kültür aktarım aracı olarak medya okuryazarlığı ve eğitim. Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi (Ed. E. Koçoğlu ve Ö. Akman). Ankara: Pegem Akademi. |
| 9. | Ünlü, İ. (2020). Eleştirel medya okuryazarlığı ve eğitimi. Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi (Ed. E. Koçoğlu ve Ö. Akman). Ankara: Pegem Akademi. |
| 10. | Yalçınkaya, E., & Karaca, A.. (2020). Dünyada medya okuryazarlığı ve eğitim uygulamaları. Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi (Ed. E. Koçoğlu ve Ö. Akman). Ankara: Pegem Akademi. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Ödev | 10 | 1 | 1 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 1 | 5 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 7 | 1 | 8 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | |
OÇ-1 | ||||||||
OÇ-2 | 2 | |||||||
OÇ-3 | ||||||||
OÇ-4 | ||||||||
OÇ-5 | 5 | |||||||
OÇ-6 | ||||||||
OÇ-7 | ||||||||