
| Ders Kodu | : DHF509 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 0 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 1 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Toplum ağız diş sağlığı uygulamalarını sahada uygulamalı olarak göstermek
Alan çalışmalarında toplumun farklı kesimlerinden bireylerde çürük ve periodontal tarama yapılması, koruyucu uygulamalar ve ART uygulamaları yapılması, bireylere eğitim verilerek bilinçlendirilmesi
| Doç. Dr. Emre KÖSE |
| Doç. Dr. Gökhan ÖZKAN |
| Doç. Dr. Selin YEŞİLTEPE |
| Dr. Öğr. Üyesi Bahar Melis AKYILDIZ |
| Dr. Öğr. Üyesi Göknil ALKAN DEMETOĞLU |
| Dr. Öğr. Üyesi Hafize Gamze DEMİRBAŞ ÜNVERDİ |
| Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ŞEKER |
| Prof. Dr. Mine GEÇGELEN CESUR |
| Prof. Dr. Veli Özgen ÖZTÜRK |
| 1. | Ailelerin ve grupların, ağız sağlıklarını daha yüksek seviyeye çıkarabilecek eğitimi verme. |
| 2. | Periodontal hastalıklar hakkında bireylerin ve toplumun bilinçlendirme. |
| 3. | Epidemiyolojik araştırma ilkeleri hakkında bilgi sahibi olma. |
| 4. | Dental hastalık ile sistemik hastalık ilişkisi hakkında bilgi sahibi olma |
| 5. | Koruyucu hekimlik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma |
| 1. | Mathewson RS, Primosch RE, Morrison JT. 1995; Fundamentals of Pediatric Dentistry, Third edition, Quintessence Publishing Co. |
| 2. | Welbury R.1997;Paediatric Dentistry, Oxford, Newyork, Tokyo, Oxford University Press. |
| 3. | Carranza FA, Takei HH, Newman HG. 2002; Carranza?s clinical periodontology, ninth edition, WB Saunders Company Philadelphia. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı Ders | 14 | 2 | 1 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 | 6 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 49 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | |
OÇ-1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | ||
OÇ-2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | ||
OÇ-3 | ||||||||
OÇ-4 | ||||||||
OÇ-5 | ||||||||