
| Ders Kodu | : CGB417 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Öğrencilerin çocukluk dönemine özgü davranış problemlerini tanıması, davranış problemlerinin doğasını anlaması ve etkili değerlendirme ve müdahale stratejilerini öğrenmesini sağlamak
Davranış yönetiminde kuramsal yaklaşımlar, (davranışın tanımı, davranış düzenleme, davranış yönetiminin tarihi, davranışın ortaya çıkmasına yönelik kuramlar: klasik koşullanma, edimsel koşullanma, sosyal bilişsel öğrenme, psikodinamik kuram, biyolekolojik kuram, insancıl kuram), çocuklarda davranış problemleri, olası nedenleri ve konuyla ilgili araştırmalar ( davranış probleminin işlevi, davranış öncesi uyaranlar, davranış sonrası uyaranlar, özel gereksinimli çocuklarda karşılaşılan davranış problemleri, ilgili araştırmalar), davranışın tanımlanması ve değerlendirilmesi (davranış ile ilgili kayıt tutma, gözlem yapma, verilerin değerlendirilmesi), davranışsal müdahale (problem davranışların tanımı ve ölçütleri, problem davranışa neden olan faktörler, davranışsal müdahale planı hazırlama, davranış değiştirme stratejileri), olumlu davranış geliştirme, davranış yönetimi uygulamalarında etik ilkeler
| Dr. Öğr. Üyesi Salim KAYA |
| 1. | Davranışa ilişkin temel tanımları bilir |
| 2. | Davranış problemlerine ilişkin temel tanımları açıklar |
| 3. | Etkili değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını bilir ve uygular |
| 4. | Çocuklar ve anne babaları için etkili davranış müdahale planı geliştirir |
| 5. | Dünyada uygulanan müdahale programlarını açıklar |
| 1. | Özyürek, M. (2004). Sınıfta Davranış Değiştirme: Uygulamalı Davranış Analizi. Kök Yayıncılık: Ankara. |
| 2. | Austin, V.L., Sciarra, D.T. (2012). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar. Ankara: Nobel |
| 3. | Kauffman, J.M. & Landrum, T.J. (2015). Duygusal ve Davranışsal Bozukluğu Olan Çocukların ve Gençlerin Özellikleri (Olgular ilaveli). Sema Kaner (Çev. Ed.). Ankara: Nobel |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 1 | 4 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 1 | 6 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 52 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |