
| Ders Kodu | : CGB253 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Öğrencilerin genel olarak kişiler arası iletişim ve özelde ise çocukla etkili bir iletişim için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamak
İletişimle ilgili temel kavramlar, iletişimin öğeleri, iletişim süreçleri, sözlü ve sözsüz iletişim, iletişim ve algılama, iletişimi oluşturan temel koşullar, iletişim engelleri, savunma yaratan iletişim şekilleri, çocukla iletişim kurma ( çocuğu kabul etme, empatik anlayış, dürüst olma, çocuğu dinleme (aktif/etkin, edilgen dinleme), dinlemeyi olumsuz etkileyen durumlar) çocukla konuşma (sen dili, ben dili, sorun kimin?, sağlıklı iletişim kurmanın çocuk üzerindeki etkileri, anne baba tutumları, Marcia'nın kimlik statüleri, Çocukta görülen davranış bozukluklarının ölçütleri, türleri, belirtileri,nedenleri,yapılması gerekenler, çocuk eğitiminde disiplin,iletişimde problem çözme teknikleri, dezavantajlı çocuklarla iletişim, çocuk aile,öğretmen arası iletişim (annenin kendisi ile, babanın kendisi ile, anne-babanın birbirleri ile, annenin çocukla, babanın çocukla, anne-babanın çocukla, çocuğun kardeşi ile, anne-babanın kardeş ile iletişimi, değişen toplum değerlerinin aile içi iletişime etkisi, medya araçlarının kullanımı, aile içi kuralların önemi, ailede kriz durumlarında iletişim (boşanma, hastalık, işsizlik, ölüm, deprem vb. doğa olayları, kısa süreli ayrılıklar, üvey ebeveynlik vb.).
| Doç. Dr. Ayhan BULUT |
| 1. | İletişimde ve insan ilişkilerinde geçen temel kavramları bilir. |
| 2. | Ben dili -sen dili-eylem dili-öz saygı geliştirici dil- edilgen dinleme-kapı aralayıcılar-etkin dinleme ve savunucu iletişim kavramlarını bilir ve günlük yaşamında kullanmaya özen gösterir. |
| 3. | Bebeklik ve çocukluk döneminde iletişim kapsamında çocuğa empatik yaklaşım ve benlik kavramını açıklar |
| 4. | Çocukla iletişim engelleri ve çocukluk döneminde iletişim ve etkileşim eksikliklerinden kaynaklanabilecek davranış bozukluklarını bilir. |
| 5. | Anne baba tutumları- Marcia’nın kimlik tiplerini açıklar. |
| 6. | Çocuk eğitiminde disiplinin önemini açıklar. |
| 7. | Dez avantajlı çocuklarla iletişimde dikkat edilmesi gereken tutum ve davranışların neler olduğunu öğrenir. |
| 8. | İletişimde problem çözme tekniklerini açıklar. |
| 9. | Ailede kriz durumlarında (hastalık, ölüm, doğal afetler-işsizlik vb)durumlarda çocukla nasıl iletişim kurulması gerektiğini bilir |
| 10. | Anne -baba-öğretmen ve çocukla iletişimin önemini kavrar. |
| 1. | Danacı,Ö.M.(2020).Çocukla İletişim. Pegem Akademi- Ankara. |
| 2. | Epstein, J.L. (2006). Küçük çocuklarda aile okulları ve toplum ortaklıkları. |
| 3. | Cüceloğlu, D(2001).Yeniden İnsan insana. İstanbul: Remzi Kitapevi. |
| 4. | Çağdaş, A. (2020). Anne-Baba Çocuk İletişimi-Eğiten Kitap-Ankara. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 2 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 1 | 16 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 97 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ||||
OÇ-2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ||||
OÇ-3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ||||
OÇ-4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ||||
OÇ-5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||||
OÇ-6 | |||||||||||||
OÇ-7 | |||||||||||||
OÇ-8 | |||||||||||||
OÇ-9 | |||||||||||||
OÇ-10 | |||||||||||||