| 1. | Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olduğu bilgilerin güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. |
| 2. | Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik gelişim gösteren çocukları gelişimsel değerlendirme, destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. |
| 3. | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik özbakım, fiziksel-motor, bilişsel-dil, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. |
| 4. | Çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunları analiz eder ve bu sorunlara ilişkin kanıt temelli bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. |
| 5. | Çocuk gelişimi alanında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar üretir. |
| 6. | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için araştırma, mesleki proje ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
| 7. | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. |
| 8. | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
| 9. | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
| 10. | Mesleki alanda edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, ekip çalışmasına katılarak multidisipliner, interdisipliner ve transdisipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
| 11. | Yaşam boyunca araştırma ve öğrenme bilinci ve bilgilerini sürekli güncel tutabilme alışkanlığı geliştirerek gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları eleştirel bir yaklaşımla takip eder. |
| 12. | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
| 13. | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki değişme ve gelişmeleri izleme. |