
| Ders Kodu | : FDB533 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin amacı, bireyin çocukluktan yetişkinliğe uzanan dini/manevi gelişim sürecini çok boyutlu bir çerçevede ele alarak dinî algı, duygu, düşünce ve davranışların gelişimsel temellerini kavratmaktır. Bu kapsamda öğrencilerin, klasik ve çağdaş dini gelişim kuramlarını, gelişim dönemlerinin dinî yaşantıya etkilerini ve kültürel-dini çevre ile etkileşim süreçlerini analiz edebilmesi hedeflenmektedir.
Ders, dini gelişim psikolojisinin tarihsel arka planını, araştırma alanlarını ve temel kavramlarını ele alır. Çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik ve yetişkinlik dönemlerinde dinî algı, dinî duygu, vicdan gelişimi, Tanrı tasavvuru, ahlaki muhakeme, dini kimlik ve maneviyatın evrimi incelenir. Freud, Jung, Piaget, Erikson, Fowler, Goldman, Elkind ve Oser gibi gelişim kuramcılarının yaklaşımları karşılaştırmalı biçimde değerlendirilir. Dini gelişimde aile, eğitim, kültür, toplumsal etkileşim ve yaşam olaylarının rolü tartışılır. Dinî şüphe, dönüşüm, kriz, travma sonrası maneviyat gelişimi, modern toplumda maneviyat arayışları ve dindarlık biçimlerindeki değişim süreçleri vaka örnekleri ve güncel ampirik bulgularla desteklenir.