
| Ders Kodu | : MME540 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Bu ders; öğrencilere eklemeli ve yenilikçi üretime uygun tasarım yapmayı amaçlar. Eklemeli imalata uygun tasarımın prensiplerini, yenilikçi üretimde kullanılan topoloji ve şekil optimizasyonu metodlarını, yaratıcı tasarım oluşturma yöntemlerini öğretmeyi planlar.
Eklemeli imalat metodları, eklemeli imalata uygun tasarım, topoloji optimizasyonu uygulamaları, yaratıcı tasarım metodları, tasarımda yapısal analiz
| Dr. Öğr. Üyesi Hilmi Saygın SUCUOĞLU |
| 1. | Eklemeli imalat yöntemlerini bilir |
| 2. | Yenilikçi tasarım amaçlarını, metodlarını ve avantajlarını bilir |
| 3. | Topoloji optimizasyonu uygulamayı bilir |
| 4. | Optimizasyonu sonuçlarını yapısal analiz metodları ile test etmeyi bilir |
| 5. | Yaratıcı tasarım yapmayı bilir |
| 1. | Fusion 360 generative design tutorial |
| 2. | A Practical Guide to Design for Additive Manufacturing, Springer Series in Advanced Manufacturing, https://doi.org/10.1007/978-981-13-8281-9, Series E-ISSN2196-1735, 2019 |
| 3. | Ansys Topology Optimization Tutorial |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %20 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Ödev | 5 | %10 |
| Dönem Ödevi | 1 | %10 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 5 | 3 | 112 |
| Ödev | 5 | 5 | 5 | 50 |
| Dönem Ödevi | 1 | 26 | 0 | 26 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 2 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 2 | 6 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 200 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |
OÇ-4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 |