Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Pazarlama Yönetim Teknikleri Ve Analiz
Ders Kodu: İŞLE506
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Bu ders, Öğrencilere farklı alanlarda karşılaşabilecekleri muhtemel pazarlama problemleri ile bunlara getirilecek çözümler konusunda yaklaşım yöntemlerini öğretmek; sistematik düşünme alışkanlığı kazandırmak; olay analizi yöntemi ile teorik pazarlama bilgilerini (gerçek) pazarlama problemlerine uyarlama becerileri kazandırmak; pazarlama yöneticisi sorumluluğu geliştirmelerine katkı yapmak

Özet İçerik

Pazarlama stratejileri, olay analizi yöntemi, pazarlama karması alanlarındaki farklı pazarlama problemleri, karar alma

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa DOĞANER
Öğrenme Çıktıları
1.Pazarlama alanında karşılaşılabilecek problemleri tanıma ve tespit edebilme becerisi
2.Pazarlama karması alanında karşılaşılan problemler hakkında detaylı ve sistematik düşünebilme ve analiz edebilme
3.Pazarlama problemleri hakkında somut çözümler geliştirebilme becerisi
4.Güncel pazar ve tüketici araştırmalarının sonuçlarını iletişim alanı içerisinden yorumlar.
5.Pazarlama iletişiminin stratejik süreçlerini değerlendirir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Türkiye’deki Pazarlama Vak’aları: Zorluklar ve Fırsatlar”, Donald N. Thompson, Gazi Kitabevi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Stratejik Pazarlama Yönetimi
2. Hafta - Teorik
İşletmelerde İç ve Dış Çevre Analizi: Pazarlama Yönetimi Perspektifi
3. Hafta - Teorik
Olaylarla Analiz Yöntemi
4. Hafta - Teorik
Pazarlama Stratejileri, Pazarlama Planları ve Hedefler
5. Hafta - Teorik
Pazarlama Problemlerinin Niteliği, Analizi ve Çözümlenmesi
6. Hafta - Teorik
Mal ve Hizmet Stratejileriyle İlgili Örnek Olay Analizleri ve Çözümleri
7. Hafta - Teorik
Fiyatlandırma Stratejileriyle İlgili Örnek Olay Analizleri ve Çözümleri
8. Hafta - Teorik
Fiyatlandırma Stratejileriyle İlgili Örnek Olay Analizleri ve Çözümleri
9. Hafta - Teorik
Tutundurma Stratejileriyle İlgili Örnek Olay Analizleri ve Çözümleri
10. Hafta - Teorik
Satış Stratejileriyle İlgili Örnek Olay Analizleri ve Çözümleri
11. Hafta - Teorik
Tedarik Zinciriyle İlgili Örnek Olay Analizleri ve Çözümleri
12. Hafta - Teorik
Tedarik Zinciriyle İlgili Örnek Olay Analizleri ve Çözümleri
13. Hafta - Teorik
E-ticaret Uygulamalarıyla İlgili Örnek Olay Analizleri ve Çözümleri
14. Hafta - Teorik
E-ticaret Uygulamalarıyla İlgili Örnek Olay Analizleri ve Çözümleri
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%30
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%70
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142370
Ara Sınav125126
Dönem Sonu Sınavı130131
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)127
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
3
4
4
4
4
4
3
3
3
OÇ-2
4
3
4
3
3
4
5
4
5
5
OÇ-3
4
4
4
4
5
4
4
4
3
5
OÇ-4
5
3
2
4
3
5
2
4
4
3
OÇ-5
3
4
5
3
2
3
3
5
3
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026