
| Ders Kodu | : İŞLE512 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin temel amacı ihracat pazarlaması kavramının ve ihracat modellerinin öğrenilmesi, ihracatta kontrol edilebilen ve kontrol edilemeyen faktörlerin tanınması ve pazarlama karması ile bu faktörleri yönetme becerisinin kazanılması ve bu konularda tartışmalar gerçekleştirilmesidir.
Bu ders işletmelerin küresel pazarlarda rekabetçi üstünlüğü elde etmesi ve sürdürebilmesi için tasarlanmış stratejileri değerlendirmek, bunlarla ilgili teorileri incelemek ve eleştirel bir bakış açısıyla gözden geçirmeye yönelik küresel pazarlamada kullanılan araçlar, teknikler ve kuramlar ile ilgilidir.