
| Ders Kodu | : İŞLE537 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin amacı, katılımcıların girişimcilik yetkinliklerini geliştirmesi ve yenilikçi düşünce sistemlerini benimseyerek iş fikirlerini fırsata dönüştürebilme becerisi kazanmasıdır. Girişimcilik ekosisteminin dinamiklerini kavrayarak, öğrencilerin kendi girişimlerini oluşturma, büyütme ve sürdürülebilir hale getirme yolunda stratejik düşünme yetilerini güçlendirmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca inovasyon süreçleri, yaratıcılık teknikleri, iş modeli geliştirme ve dijital dönüşüm gibi modern girişimciliğin temel taşları da bu ders kapsamında ele alınacaktır.
Bu ders, öğrencilere girişimcilik ve inovasyon kavramlarını tarihsel, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında girişimcilik türleri, süreçleri ve dijital girişimcilik yaklaşımları ele alınırken, yaratıcı düşünme teknikleri ve güncel girişimcilik ekosistemleri de analiz edilmektedir. Öğrenciler, KOSGEB destekleri ve iş planı hazırlama süreçlerini uygulamalı olarak öğrenerek, yenilikçi iş fikirlerini yapılandırma ve sunma becerisi kazanmaktadır. Ayrıca inovasyonun türleri, süreçleri ve iş modeliyle bütünleştirilmesi ele alınarak, öğrencilerin girişimcilik faaliyetlerini stratejik ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmeleri hedeflenmektedir. Bu ders, öğrencilerin girişimcilik pratiğini stratejik planlama, pazarlama, liderlik ve yaratıcılık bağlamında bütüncül olarak kavramalarını sağlar; iş fikrini profesyonelce geliştirme ve sunma yetkinliği kazandırır.
| Arş. Gör. Ümit KACIR |
| 1. | Girişimcilik ve inovasyon kavramlarını tarihsel, kuramsal ve uygulamalı yönleriyle analiz edebilir. |
| 2. | Girişimcilik türlerini ve süreçlerini değerlendirerek iş fikri geliştirme konusunda eleştirel düşünme becerisi gösterebilir. |
| 3. | Dijital girişimcilik ve franchising modellerini karşılaştırarak çağdaş girişimcilik pratiklerine yönelik stratejiler geliştirebilir. |
| 4. | KOSGEB desteklerini ve iş planı hazırlama süreçlerini uygulamalı olarak yürütebilir ve iş fikrine uygun bir plan oluşturabilir. |
| 5. | İnovasyon türleri ve süreçlerini iş modelleriyle ilişkilendirerek yenilikçi girişim fikirleri geliştirebilir. |
| 1. | Girişimcilik, Mehmet Marangoz, Beta Yayıncılık, 2018 |
| 2. | Stratejik İnovasyon Yönetimi, Prof. Dr. Hüseyin YILMAZ, 2015 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 1 | 26 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 1 | 31 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 127 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 |
OÇ-3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 |
OÇ-4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 1 | 3 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 |