
| Ders Kodu | : STV522 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Türk Sinemasına dair içinde yaşanılan toplumun gerçeklerini anlaşılır kılmak amaçlanmaktadır.
Türk sinemasına yönelik yapılan kurumsal, tarihsel, sosyo ekonomik gerçekliklerin temellendirilmesi amaçlanmaktadır.
| Prof. Dr. Pelin ERDAL AYTEKİN |
| 1. | Türk sinemasına dair genel tarihsel değişim ve dönüşüm dönemlerini analiz edebilmek |
| 2. | Türk sinemasında geleneksel ve yeni yönelimler arasında bağlantı kurabilme |
| 3. | Toplumsal kurumlardaki değişimleri filmler üzerinden analiz edebilme |
| 4. | Türk sineması yönetmenlerini filmleri aracılığıyla tanıma |
| 5. | Türk sinemasının ekonomik yapısını kavrayabilmek |
| 1. | Baumeister, R. F. ve Finkel, E. J. (Ed.) (2010). Advanced social psychology: The state of the science. New York: Oxford University Press. |
| 2. | Yıldırım, Müjgan. (1991). Türk Sinemasının Perde Arkası, Tempo, Sayı. 16. |
| 3. | Özön, Nijat. (1972). Türk Sineması Tarihi, İstanbul: Artist Yayınları. |
| 4. | Dorsay, Atilla. (1984). Bu Ay Sinemamızın 70. Yılını Kutluyoruz: İyi ki Doğdun Sinema, Video Sinema, Sayı. 5, s. 30-31. |
| 5. | Scognamillo, Giovanni. (1996). Batı Sinemasında Türkiye ve Türkler, İstanbul: İnkılap Kitapevi. |
| 6. | Özgüç, Agâh. (1995). Türk Film Yönetmenleri Sözlüğü, İstanbul: Afa Yayınları. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 17 | 0 | 3 | 51 |
| Ödev | 1 | 21 | 1 | 22 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 1 | 21 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 1 | 31 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |