
| Ders Kodu | : EPÖ641 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin sonunda öğrencileri eğitime ilişkin farklı uygulamalar ve yaklaşımların farkında olacak ve yeni yaklaşımlar çerçevesinde gelişmeleri ve değişimi izleyebilecektir.
Öğrenme-öğretme süreçleri perspektifinden, kuram, ilke, model, strateji, yöntem, teknik, taktik ve stil (biçem) kavramlarının tartışılması, öğrenme kuramlarına yönelik oluşturulmuş öğrenme stratejileri, öğretme kuramlarına ilişkin öğretme stratejileri, öğretme stratejileri ve stillerinden öğretim stratejilerine geçişin incelenmesi; öğretimde, çoklu zeka kuramı, yapılandırmacılık, probleme dayalı öğrenme, beyin tabanlı öğrenme, analojiler, yapılandırmacılık gibi yeni yaklaşımların kuramsal temellerinin, farklı ülkelerdeki uygulamalarının ve araştırmaların tartışılması.