
| Ders Kodu | : KPJ642 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 0 |
| Uyg. | : 6 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Öğrencinin, mesleğinin gerektirdiği profesyonel çalışma sürecinin psikolojik içeriğiyle ilgili olan yetkinlikleri (birincil yetkinlikler) ve uygulayıcının etkili bir şekilde hizmet vermesini sağlayan yetkinlikleri (etkinleştiren yetkinlikler) elde edebilmesi ve mesleğini bağımsız icra edebilmesi için gerekli olan standartlar için teori ve uygulama yeterliğini kazanması amacıyla psikolog-uygulamacı olarak süpervizyon altında klinik uygulama yapmasıdır.
Psikolojik değerlendirme sürecinde gerekli değerlendirme araçlarını (gözlem, görüşme, test vb.) doğru olarak seçme, uygulama, yorumlama ve raporlandırma, psikolojik değerlendirme sürecindeki, gizlilik; işbirliği; yansızlık; profesyonellik; eğitim; evrak, test araç ve gereçleri ile mekanın kullanımı ilkeleri ve bu ilkeler ışığında değerlendirme yapma, MMPI, TAT, Rorshach, SCID I ve SCID II, zihinsel işlevleri değerlendiren ölçekler, gelişimsel değerlendirme yapma, adli olgu, klinik-poliklinik olgu, çocuk ve yetişkinler için sağlık kurulu ve konsültasyon raporu yazma, süpervizyon almak.
| Doç. Dr. Cennet ŞAFAK ÖZTÜRK |
| Dr. Öğr. Üyesi Gözde SAYIN KARAKAŞ |
| Dr. Öğr. Üyesi Özge SARIOT ERTÜRK |
| Dr. Öğr. Üyesi Tolga KÖSKÜN |
| Arş. Gör. Gamze KARADAYI KAYNAK |
| 1. | Psikolojik değerlendirme sürecinde gerekli değerlendirme araçlarını (gözlem, görüşme, test vb.) doğru olarak seçer, uygular, yorumlar ve raporlandırır. |
| 2. | Adli psikoloji alanında uzman görüşü sağlayabilir. |
| 3. | Psikolojik değerlendirme sürecindeki, gizlilik; işbirliği; yansızlık; profesyonellik; eğitim; evrak, test araç ve gereçleri ile mekanın kullanımı ilkelerini bilir ve bu ilkeler ışığında değerlendirme yapar. |
| 4. | Tanı koymak ve kişilik değerlendirmesi yapmayı; MMPI, TAT, Roschach, Rotter Cümle Tamamlama, SCID I, SCID II, DIP-Q gibideğerlendirme araçlarını; öz bildirim ve görüşmeci ölçeklerini gerektiği yerde ve şekilde kullanmayı, elde edilen sonuçları değerlendirmeyi ve amacına uygun şekilde kullanmayı bilir. |
| 5. | Zihinsel işlevleri değerlendirmesi yapmayı; WISC-R, WMS, Benton, Bender Gestalt, FAB, MMPİ ve KKM gibi değerlendirme araçlarını gerektiği yerde ve şekilde kullanmayı, elde edilen sonuçları değerlendirmeyi ve amacına uygun şekilde kullanmayı bilir. |
| 6. | Gelişimsel değerlendirme yapmayı; AGTE, Vineland, Good Enough Harris, Conners gibi değerlendirme araçlarını gerektiği yerde ve şekilde kullanmayı, elde edilen sonuçları değerlendirmeyi ve amacına uygun şekilde kullanmayı bilir. |
| 7. | Adli olgu, klinik-poliklinik olgu, çocuk ve yetişkinler için sağlık kurulu ve konsültasyon raporu yazmayı bilir. |
| 1. | American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders. BMC Med, 17, 133-137. |
| 2. | DSM-5 Tanı ölçütleri başvuru el kitabı. Hekimler Yayın Birliği Yayıncılık, 2013. |
| 3. | Öztürk, M. O., & Uluşahin, A. (2014). Ruh sağlığı ve bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Uygulama | 1 | %60 |
| Rapor | 1 | %40 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı Ders | 14 | 4 | 6 | 140 |
| Ödev | 1 | 10 | 0 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 150 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ||
OÇ-2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ||
OÇ-3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ||
OÇ-4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ||
OÇ-5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ||
OÇ-6 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ||
OÇ-7 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ||