Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları
Ders Kodu: İHH642
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Doktora
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 6
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencinin kanıta dayalı hemşirelik uygulama ile ilgili tanımlar, tarihi gelişimi ve yararları, hemşirelik araştırmalarının eleştirel değerlendirilmesi / okunması, araştırma bulgularının sentez edilmesi, kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının geliştirilmesi için stratejiler ve modeller, kanıta dayalı rehberlerin geliştirilmesi ve uygulanması konularında bilgi ve beceri sahibi olmasını sağlamaktır.

Özet İçerik

Bu ders, kanıta dayalı hemşirelik uygulama ile ilgili tanımlar, tarihi gelişimi ve yararları, hemşirelik araştırmalarının eleştirel değerlendirilmesi / okunması, araştırma bulgularının sentez edilmesi, kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının geliştirilmesi için stratejiler ve modeller, kanıta dayalı rehberlerin geliştirilmesi ve uygulanması konularını içermektedir.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Zekiye KARAÇAM
Öğrenme Çıktıları
1.Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları ile ilgili tanımları açıklayabilme
2.Kanıta dayalı hemşirelik uygulama ile ilgili tanımlar, tarihi gelişimi ve yararlarını açıklayabilme
3.Hemşirelik araştırmalarını eleştirel değerlendirebilme / okuyabilme
4.Araştırma bulgularını sentezleyebilme
5.Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının geliştirilmesi ile ilgili stratejileri ve modelleri açıklayabilme
6.Kanıta dayalı rehber geliştirebilme
7.Kanıta dayalı rehberi uygulayabilme
8.Rehber örneği uygulama sonuçlarını hazırlayabilme ve sunabilme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Ajithkumar K. (2011) Scientific writing : How to write a manuscript - an introduction. Kerala Journal Of Orthopaedics, 24(1); 1-3.
2.Akhgari M, Asadi M, Lee E ve ark. (2010) Scientific paper writing guidelines: Writing a scientific research article. Retrieved January 19, 2010, from http://www.columbia.edu/cu/biology/ug/research/paper.html. (Erişim Tarihi: 15 Ocak 2013).
3.Davidson A, Taylor DMcD, Babl FE. (2012) Review article: A primer for clinical researchers in the emergency department: Part III: How to write a scientific paper. Emerg Med, 24: 357–362.
4.Bates College. (2013) How To write a paper in scientific journal style and format (pdf). http://abacus.bates.edu/~ganderso/biology/resources/writing/HTWsections.html. (Erişim Tarihi: 15 Ocak 2013)
5.Driscoll DL, Kasztalska A. (2013) Writing the experimental report: Methods, results, and discussion, Last Edited: 2013-03-11. http://owl.english.purdue.edu/owl/resource/ 670/03/ (Erişim 10 Ocak 2013).
6.Grindstaff TL, Saliba SA. (2012) Avoiding manuscript mistakes. Int J Sports Phys Ther, 7(5): 518-524.
7.Hesselbach RA, Petering DH, Berg CA ve ark. (2012) A Guide to Writing a Scientific Paper: A Focus on High School Through Graduate Level Student Research. ZEBRAFISH, 9(4); 246-9.
8.oogenboom BJ, Manske RC. (2012) How to write a scientific article. Int J Sports Phys Ther, 7(5): 512-517.
9.Jenicek M. (2006) How to read, understand, and write ‘Discussion’ sections in medical articles. An exercise in critical thinking. Med Sci Monit, 12(6): 28-36.
10.Moher D, Hopewell S, Schulz KF ve ark. (2010) CONSORT 2010 Explanation and Elaboration: updated guidelines for reporting parallel group randomised trials. J Clin Epidemiol, 63; e1- e37.
11.Moher D, Liberati A, Tetzlaff J ve ark. (2009) Reprint—preferred reporting items for systematic reviews and meta-analyses: The PRISMA Statement. Physical Therapy, 89(9); 873-880.
12.Simera I, Kirtley S, Altman DG. (2012) Reporting clinical research: Guidance to encourage accurate and transparent research reporting Maturitas, 72: 84– 87.
13.USC University of Sounthern California.(2013) Organizing Your Social Sciences Research Paper. URL: http://libguides.usc.edu/writingguide. (Erişim 1 Ocak 2013).
14.Vandenbroucke JP, von Elm E, Altman DG ve ark. (2007) Strengthening the reporting of observational studies in epidemiology (STROBE): Explanation and elaboration. PLoS Med, 4(10): e297.
15.Burbs N, Grove SK. Understanding Nursing Research: Building an Evidence-Based Practice. Fourth Edition, Elsevier, St. Louis, 2007.
16.Moule P, Goodman M. Nursing Research. Sage Publications Inc., London, 2009.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Kanıta dayalı hemşirelik uygulama ile ilgili tanımlar
1. Hafta - Ön Hazırlık
Okuma, araştırma, vaka örneği hazırlama
2. Hafta - Teorik
Kanıta dayalı hemşirelik uygulama ile ilgili tanımlar, tarihi gelişimi ve yararları
2. Hafta - Ön Hazırlık
Okuma, araştırma, vaka örneği hazırlama
3. Hafta - Teorik
Hemşirelik araştırmalarının eleştirel değerlendirilmesi / okunması
3. Hafta - Ön Hazırlık
Okuma, araştırma, vaka örneği hazırlama
4. Hafta - Teorik
Araştırma bulgularının sentez edilmesi
4. Hafta - Ön Hazırlık
Okuma, araştırma, vaka örneği hazırlama
5. Hafta - Teorik
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının geliştirilmesi için stratejiler ve modeller
5. Hafta - Ön Hazırlık
Okuma, araştırma, vaka örneği hazırlama
6. Hafta - Teorik
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının geliştirilmesi için stratejiler ve modeller
6. Hafta - Ön Hazırlık
Okuma, araştırma, vaka örneği hazırlama
7. Hafta - Teorik
Kanıta dayalı rehberlerin geliştirilmesi
7. Hafta - Ön Hazırlık
Okuma, araştırma, vaka örneği hazırlama
8. Hafta - Teorik
Kanıta dayalı rehberlerin geliştirilmesi (Ara sınav)
8. Hafta - Ön Hazırlık
Okuma, araştırma, örnek hazırlama
9. Hafta - Teorik
Kanıta dayalı rehberlerin geliştirilmesi
9. Hafta - Ön Hazırlık
Okuma, araştırma, vaka örneği hazırlama
10. Hafta - Teorik
Kanıta dayalı rehberlerinin uygulanması
10. Hafta - Ön Hazırlık
Okuma, araştırma, vaka örneği hazırlama
11. Hafta - Teorik
Kanıta dayalı rehberlerinin uygulanması
11. Hafta - Ön Hazırlık
Okuma, araştırma, vaka örneği hazırlama
12. Hafta - Teorik
Kanıta dayalı rehberlerinin uygulanması
12. Hafta - Ön Hazırlık
Okuma, araştırma, vaka örneği hazırlama
13. Hafta - Teorik
Rehber örneği uygulama sonuçlarının sunumu
13. Hafta - Ön Hazırlık
Okuma, araştırma, vaka örneği hazırlama
14. Hafta - Teorik
Rehber örneği uygulama sonuçlarının sunumu
14. Hafta - Ön Hazırlık
Okuma, araştırma, vaka örneği hazırlama
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142256
Ödev130232
Ara Sınav130131
Dönem Sonu Sınavı130232
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)151
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
OÇ-1
4
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-2
4
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-3
4
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-5
4
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-6
4
4
4
4
3
4
4
3
3
OÇ-7
4
4
4
4
3
4
4
3
3
OÇ-8
4
4
4
4
3
4
4
3
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026