
| Ders Kodu | : HSH615 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu ders, toplumun temel birimi olan ailenin fiziksel, psiko-sosyal ve toplumsal yönden, sağlık bakımında risk gruplarına yönelik hemşirelik yaklaşımının ilkelerini kavratmayı amaçlar
Ailenin tanımı, yapısı, aile tipleri, aile hemşireliğinin teorik temelleri, ailede iletişim ve roller yapısı, gelişimsel dönemlere göre ailenin sağlık bakımı ve aile hemşireliği süreci
| Prof. Dr. Safiye ÖZVURMAZ |
| 1. | Ailenin yapısal özeliklerini açıklama |
| 2. | Aile hemşireliğinin teorik temellerini kavrama |
| 3. | Ailede roller, güçler ve değerleri tanımlama |
| 4. | Ailenin gelişimsel dönemlerinin farkında olma |
| 5. | Ailenin gelişimsel dönemlerinin farkında olma |
| 1. | Kaakinen R.J,Duff V.G,(2009) Family Health Care Nursing: Theory, Practice, and |
| 2. | Stanhope M, Lancaster J. (2004) Community & Public Health Nursing. Sixth Edition. USA: Mosb |
| 3. | Cüceloğlu D. (1999). İnsan ve Davranışı. Remzi Kitapevi. 12. Baskı |
| 4. | Dönmezer İ. (2003). Ailede İletişim ve Etkileşim. Ege Üniversitesi Basımevi. |
| 5. | Fridemann M.L. (1995). The Framework of Systemic Organization. A Conceptual Approach to Families and Nursing. Sage Publications. Londra. |
| 6. | Bomar,J.P.,(2004) Promoting Health in Families: Applying Family Research and Theory to Nursing Practice |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 2 | 12 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 2 | 32 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | |
OÇ-1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |