| 1. | Hemşirelikte eğitim, araştırma ve uygulama alanında eleştirel düşünme becerilerini kullanabilme. |
| 2. | Hemşirelik ve çocuk sağlığı hemşireliği alanıyla ilgili sorunların çözümüne yönelik ileri düzey bağımsız araştırma yapabilme/yürütebilme, araştırıma sonuçlarını yorumlayabilme ve sorunların çözümünde kullanabilme. |
| 3. | Çocuk sağlığına ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik bilimsel araştırma bulgularını hemşirelik bakımında kullanabilme. |
| 4. | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına ilişkin bir sorunu bağımsız olarak irdeleyebilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, uygulayabilme ve sonuçları değerlendirebilme. |
| 5. | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme. |
| 6. | Hemşirelik/çocuk sağlığı hemşireliği ve gelişim kuram ve modellerini, çocuk sağlığı hemşireliği alanında kullanabilme. |
| 7. | Farklı disiplin alanlarındaki kuram ve uygulamalara ilişkin bilgileri gerektiğinde çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme. |
| 8. | Öğrenciler ve diğer meslektaşlarını öğrenmeye yönlendirebilme, gerektiğinde bilgi ve becerilerini geliştirmede liderlik yapabilme. |
| 9. | Çocuk sağlığı alanında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik konularda çözüm üretebilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |