Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Stratejik Pazarlama Yönetimi
Ders Kodu: İŞLE621
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Doktora
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Pazarlama teori ve kavramlarını gerçek durumlara ve mevcut olaylara uygulama yetkinliği geliştirmesi, Pazarlama karar vermede analitik ve kritik düşünmeyi uygulayabilmesi, Büyük firmalarda pazarlamanın rolünü anlayabilmesi, Kalitatif ve kantitatif unsurları birleştiren pazarlama planları geliştirmesi, Pazarlama ile ilgili karar vermede etik düşünmeyi kullanması amaçlanmaktadır.

Özet İçerik

Ders İçeriği Bu ders öğrencilerin hem kar amacı güden hem de kar amacı gütmeyen firmalarda stratejik pazarlama sorunları ile ilgili becerilerini geliştirmeye olanak sağlar. Odak noktası, tüketici ve çevre analizleri üzerinde durularak stratejik pazarlama planları için bir çerçeve geliştirilmesidir. Bu doğrultuda, Pazar bölümlendirme, ürün konumlandırma, pazara cevap verebilme ve rekabet tepkileri geliştirme tanımlanacaktır. Fiyatlandırma, dış kaynak kullanımı ve tanıtım gibi pazarlamanın çeşitli yönleriyle ilgili firmaların faaliyetleri vaka çalışmaları ile canlandırmak için kullanılacaktır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1.Stratejik pazarlama yönetimi literatürünü anlama ve akademik araştırma önerileri yazabilme
2.Pazar odaklılık stratejisi ve pazar odaklı olmak için alınması gereken stratejik kararların anlaşılması
3.Örgütsel büyüme fırsatları ve çevresel tehditleri belirleyebilme
4.Bütünleşik stratejik pazarlama planlarını oluşturup, yorumlayabilme
5.Pazarlama çevresindeki güncel gelişmeleri (sürekli öğrenme ve yenilik yönetimi) ve rekabetin stratejik pazarlama kararları üzerindeki etkisini anlayabilme
6.Ürün ve hizmetlerin konumlandırılması ve markalandırma kararlarının stratejik planlara olan etkilerinin anlaşılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.David W.Cravens &Nigel F.Piercy, Strategic Marketing; Mc Graw-Hill ,2003,9th Edition.
2.Phil Fragasso, Marketing for rainmakers [electronic resource] : 52 rules of engagement to attract and retain customers for life, Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons, c2008
3.Journal of Marketing, Journal of Strategic Marketing, Academy of Management Journal, Harvard Business Review, European Journal of Marketing, Journal of the Academy of Marketing Science, The Academy of Management Review
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Giriş: Stratejik Pazarlama Yönetiminin Kapsamı
2. Hafta - Teorik
Pazar odaklılık stratejisine giriş
3. Hafta - Teorik
Pazar odaklılık stratejisi: Değer yaratma süreci
4. Hafta - Teorik
Pazara giriş ve büyüme stratejileri
5. Hafta - Teorik
Rekabet: tanımı ve rekabet stratejileri
6. Hafta - Teorik
Öğrenen Organizasyonlar: Prensipleri ve Teorisi
7. Hafta - Teorik
Pazarlar hakkında sürekli öğrenme
8. Hafta - Teorik
Yeni ürün geliştirme
9. Hafta - Teorik
Yenilik Yönetimi
10. Hafta - Teorik
İlişki Stratejileri: Teorisi ve Tanımlar
11. Hafta - Teorik
İlişkisel Pazarlama: Müşteri Değeri ve Müşteri Yaşamboyu Değeri
12. Hafta - Teorik
Stratejik Marka Yönetimi
13. Hafta - Teorik
Stratejik Marka Yönetimi
14. Hafta - Teorik
Stratejik Marka Yönetimi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%30
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%70
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142370
Ara Sınav125126
Dönem Sonu Sınavı130131
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)127
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
3
3
3
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-2
2
3
3
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-3
3
3
3
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-4
4
4
4
4
5
4
4
4
4
4
OÇ-5
3
3
3
3
3
4
4
4
4
4
OÇ-6
3
4
4
3
4
3
5
4
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu