Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Marka Yönetimi
Ders Kodu: PZL108
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Öğrencinin, işletme amaç ve stratejilerine göre, markanın tanınması ve duyurulmasını sağlayabilmesini, marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırabilmesini, marka stratejilerini takip edebilmesini ve buna uygun davranabilmesini, rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırabilmesini sağlamaktır.

Özet İçerik

Markanın tanınmasını ve duyurulmasını sağlamak Marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırmak Marka stratejilerini takip etmek ve buna uyumlu davranmak. Rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırmak.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1.Bütünleşik pazarlama iletişimi ile markayı tanıtmak
2.Marka imajını güçlendirmek ve rakipleri tanımak
3.Marka yönetimi sürecini öğrenebilmek
4.Marka ismi, amblemi, logosu ve renklerin sembolik anlamlarını çözümleyebilmek
5.Değişen rekabet ve pazar ortamında markanın ve markalaşmanın kazandığı önemi kavrayabilme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.ÇAVUŞOĞLU, B., Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri, Nobel Akademi Yayınları
2.KOTLER, P., PFOERTSCH, W., B2B Marka Yönetimi, MediaCat Kitapları
3.Marka Yönetimi Kitabı, Anadolu Üniversitesi Yayınları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Markanın tanınmasını ve duyurulmasını sağlamak
2. Hafta - Teorik
Markanın tanınmasını ve duyurulmasını sağlamak
3. Hafta - Teorik
Markanın tanınmasını ve duyurulmasını sağlamak
4. Hafta - Teorik
Markanın tanınmasını ve duyurulmasını sağlamak
5. Hafta - Teorik
Marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırmak
6. Hafta - Teorik
Marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırmak
7. Hafta - Teorik
Marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırmak
8. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Ara sınav
9. Hafta - Teorik
Marka stratejilerini takip etmek ve buna uyumlu davranmak
10. Hafta - Teorik
Marka stratejilerini takip etmek ve buna uyumlu davranmak
11. Hafta - Teorik
Marka stratejilerini takip etmek ve buna uyumlu davranmak
12. Hafta - Teorik
Rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırmak
13. Hafta - Teorik
Rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırmak
14. Hafta - Teorik
Rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırmak
15. Hafta - Teorik
Ders hakkında öğrenilenlerin genel tekrarı
16. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
Final Sınavı
17. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
Final Sınavı
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140228
Okuma5105
Ara Sınav1516
Dönem Sonu Sınavı110111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)50
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
OÇ-1
2
2
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
OÇ-2
5
3
5
5
3
5
4
5
4
4
5
4
4
4
3
OÇ-3
4
4
3
3
2
5
5
3
4
5
3
3
4
4
3
OÇ-4
5
4
4
3
4
4
4
5
4
4
3
3
4
3
3
OÇ-5
4
4
4
5
3
3
4
4
3
4
3
4
4
3
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu