
| Ders Kodu | : SU252 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Süt ve ürünlerinde duyusal kalite karakteristiklerini, üretimin değişik aşamalarında kullanılan duyusal test yöntemleri hakkında öğrenciyi bilgilendirmek
Gıda kalitesi ve gıda kalite karakteristikleri, duyusal testin tarihsel gelişimi, duyusal test kullanım amaçları, panelist seçimi ve panel oluşturma, panel örneklerinin hazırlanması, duyusal test yöntemleri, farklılık testleri kalite-kantitite testleri
| Öğr. Gör. Şevki ÇETİNER |
| 1. | Gıda kalite karakteristiklerini bilir |
| 2. | Duyusal analiz için panelist seçme kriterlerini bilir |
| 3. | Panel örneklerinin hazırlanmasını bilir |
| 4. | Duyusal test yöntemlerini bilir |
| 5. | Duyusal testlere ait rapor hazırlar |
| 1. | Gıdalarda Duyusal Değerlendirme. Tomris Altuğ, T, Elmacı, Y. 2011. Sidas Medya Ltd. Şti. İzmir. ISBN:978‐9944‐5660‐8‐7 |
| 2. | Duyusal Test Teknikleri. Milli Eğitim bakanlığı ders notları. 2014. http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Duyusal%20Test%20Teknikleri.pdf |
| 3. | Duyusal değerlendirmede sonuca güveni etkileyen faktörler. Gönül, M. 1983. Gıda Dergisi, No:6. Kasım‐Aralık, 287‐295. |
| 4. | Öğretim Elemanı Ders Notları (Öğr.Gör.Dr. Engin YARALI) |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Okuma | 22 | 0 | 2 | 44 |
| Bireysel Çalışma | 12 | 0 | 2 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 1 | 1 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 98 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |
OÇ-1 | 5 | 3 | 3 | 4 | ||||||||||
OÇ-2 | 3 | 3 | 4 | |||||||||||
OÇ-3 | 3 | 4 | 4 | |||||||||||
OÇ-4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
OÇ-5 | 3 | 4 | ||||||||||||