
| Ders Kodu | : TTS216 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Gönüllülük bilincinin yerleşmesi ve toplumsal sorunlara duyarlılıkların artması amaçlanmaktadır.
Temel Gönüllülük, Kamu Kurumları ile Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım.
| Öğr. Gör. Evrim KAMACI |
| 1. | Sürdürülebilir sosyal sorumluluk projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
| 2. | Gönüllü faaliyetlerin, gençlerin ruh dünyalarına yeni ufuklar açacağı söylenebilir. |
| 3. | Sorumluluk bilinçlerini ve toplumsal sorunlara duyarlılıklarını artıracağı söylenebilir. |
| 4. | Takım çalışması yapabilme. |
| 5. | Toplumsal duyarlılık geliştirebilme |
| 1. | Jose B. Ashford, Craig Winston LeCroy (2009) Human Behavior in the Social Environment: A Multidimensional Perspective, Cengage Learning |
| 2. | Joe M. Schriver (2015) Human Behavior and the Social Environment: Shifting Paradigms in Essential Knowledge for Social Work Practice, Pearson Education |
| 3. | Anissa Taun Rogers (2013) Human Behavior in the Social Environment, Routledge |
| 4. | Aziz Şeker (2009) Topluma Hizmet Uygulamaları, Nobel Akademik Yayıncılık |
| 5. | Nancy Boyd Webb (2017) Çocuklarla Sosyal Hizmet Uygulaması, Nika Yayıncılık. |
| 6. | Kemalettin Kuzucu S. Tunay Kamer (2009) Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Yayınları |
| 7. | Ömer Faruk Sönmez Turhan Çetin Bülent Aksoy (2009) Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Yayınları |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Proje | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Proje | 1 | 15 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 1 | 3 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | |
OÇ-1 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-2 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-3 | 2 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 |
OÇ-4 | 2 | 2 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 |
OÇ-5 | 2 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 |