Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
İşletmelerde Halkla İlişkiler
Ders Kodu: TTS101
Ders Türü: Bölüm Dışı Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Halkla İlişkiler ile ilgili faaliyet konusu içeren kurum ve kuruluşlarda yapılan çalışmaların içeriği ve sistemi ile ilgili bilgi vermek, beceri kazandırmak ve öğrencilerin kişisel iletişim becerilerini güçlendirecek çalışmalar yapmak.

Özet İçerik

Halkla İlişkiler tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi, halkla İlişkilere yakın kavramlar, halkla ilişkilere yakın kavramlar, sosyal sorumluluk, toplam kalite yönetimi, örgüt kültürü ve halkla ilişkiler, halkla ilişkilerde etkin iletişim, halkla ilişkilerde temel ilkeler ve amaçlar, halkla ilişkilerde örgüt imajı, kimliği ve itibarı ilişkileri, halkla ilişkiler bölümünün örgütlenmesi, halkla ilişkilerde planlama ve yönetim, halkla ilişkilerde hedef kitle, halkla ilişkilerde iletişim araçları, halkla ilişkilerde etik, halkla ilişkilerde etkili sunuş teknikleri ve beden dili, Türkiye’de başarılı halkla ilişkiler uygulamaları, dünya’da başarılı halkla ilişkiler uygulamaları

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Anila POLAT
Öğrenme Çıktıları
1.Halkla ilişkiler programının amaçlarını tanımlar.
2.Halkla ilişkiler programının hazırlanmasında dikkate alınması gereken ilkeleri tanımlar.
3.İşletme imajının oluşturulması ve işletme ile hedef kitlesi arasında olumlu bir iletişim kurmak için halkla ilişkiler programları hazırlar
4.İşletmeler tarafından yapılan Halkla İlişkiler programlarını yorumlar.
5.Öğrendiği bilgileri çalışmalarında uygulayabilir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Sabuncuoğlu, Z. (2010) İşletmelerde Halkla İlişkiler, Alfa Aktüel,Bursa
2.Çamdereli, M., Okay, A., Karadoğan E. (2003) , Halka İlişkiler Kitabı, İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi Yayınları, İstanbul
3.TENGILIMOĞLU, DİLAVER; ÖZTÜRK, YÜKSEL. İşletmelerde Halkla İlişkiler. Seçkin Yayıncılık, 2011.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi
2. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilere yakın kavramlar
3. Hafta - Teorik
Sosyal sorumluluk, toplam kalite yönetimi, örgüt kültürü ve halkla ilişkiler
4. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde etkin iletişim
5. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde temel ilkeler ve amaçlar
6. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde örgüt imajı, kimliği ve itibarı ilişkileri
7. Hafta - Teorik
Halkla ilişkiler bölümünün örgütlenmesi
8. Hafta - Teorik
Genel Tekrar/ Ara Sınav
9. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde planlama ve yönetim
10. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde hedef kitle
11. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde iletişim araçları
12. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde etik
13. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde etkili sunuş teknikleri ve beden dili
14. Hafta - Teorik
Türkiye’de başarılı halkla ilişkiler uygulamaları
15. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
Final Sınavı
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%30
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%40
Ödev1%30
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141356
Ödev115116
Ara Sınav110111
Dönem Sonu Sınavı110111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
OÇ-1
1
1
4
3
2
1
1
OÇ-2
1
1
2
2
1
1
1
OÇ-3
2
2
5
4
4
2
1
OÇ-4
1
1
3
3
3
1
1
OÇ-5
2
2
4
3
4
1
1
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026