
| Ders Kodu | : CUL115 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 4 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 4 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu ders ile öğrenciye; hazırlık sınıfından itibaren edindiği genel İngilizcenin yanı sıra ileride mesleki hayatında kullanabileceği; daha ziyade aşçılık terimlerini içeren mesleğe yönelik bir İngilizce öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Yiyecek hikâyeleri ve reçeteleri üzerinden Gastronomi İngilizcesini öğretir. Okuma parçaları ve alıştırmalar ile İngilizce okuma ve anlama yeteneklerini geliştirirken, mesleki art alanlarına katkı sağlar. Reçete çevirileri sayesinde ölçüm birimlerini, mutfak araç gereç ve cihaz isimlerini, mutfak fiillerini öğrenir. Kaynak kitapta bulunan gastronomi sözlüğü ile mutfak terimlerine hakim olması sağlanır.
| Öğr. Gör. İrem Gül OKŞAR |
| 1. | Öğrencilerin İngilizce okuma anlama yeteneğinin geliştirilmesi sağlanır |
| 2. | İngilizce reçeteleri değerlendirip ölçüm birimlerini dönüştürmeyi öğrenmesi sağlanır. |
| 3. | Öğrencilerin mutfakta kullandıkları aşçılık terimlerinin (kelime ve ifadeleri) İngilizce karşılıklarını öğrenmiş olarak bu dersi tamamlamalarını sağlamaktır. |
| 4. | Vaka çalışmalarıyla, mesleki hayatlarında karşılaşabilecekleri diyaloglara hakim olacaklardır. |
| 5. | Meslek dersleriyle birebir örtüşen konulara yabancı dil altyapısı oluşturacaktır. |
| 1. | Reading Powder , İrem Gül Okşar, Kitapyurdu Yayınları, 2022 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 4 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 1 | 16 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 1 | 16 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 102 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | |
OÇ-1 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |