
| Ders Kodu | : PMP103 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, amaçlamaktadır.
Pazarlamanın konusu kapsamı ve gelişimi; İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek; İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek; Pazarlama çevresi ve stratejik planlama; Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek; Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek; Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması; Tüketici pazarları ve Satın alma karar süreci; Endüstriyel pazarlar; Pazar bölümlerini değerlendirmek; Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak; Konumlandırma; Satış tahmini ve satış tahmin yöntemleri.