
| Ders Kodu | : PMP104 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Öğrencinin, Ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır.
Ürün kavramı, ürün çeşitleri ve ürün karması Yeni ürün kavramı ve yeni ürün geliştirme Ürün yaşam süreci, özellikleri ve uygulanacak stratejiler Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak, Fiyatın uyarlanmasını sağlamak Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak Pazarlama iletişim süreci Tutundurma karması kararları Reklam Kişisel Satış Satış artırıcı çabalar ve tanıtım Pazarlama kanallarını belirlemek Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak