
| Ders Kodu | : PMP204 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Bu ders öğrencilerin günümüzdeki perakendecilik sektörünü öğrenmesini sağlamaktadır. Önceden belirlenmeyen ve bütünleşmiş edilmeyen bir stratejiyle çalışan firmalar değişen dünyaya ayak uyduramazlar ve boşuna çabalamış olurlar. Bu ders stratejik karar verme yaklaşımını tanıtarak perakendecilerin günümüzün değişen karmaşık perakendecilik ortamında nasıl planlama yapmasını, nasıl adaptasyon sürecinden geçmesi gerektiğini göstermektedir. Hedef müşteri kitlesini belirleme, bilgi toplama, mağaza yeri seçme, perakendecilik şirketini yönetme, ticaret yönetimi, fiyatlandırma ve müşteri ilişkileri konularına odaklanmaktadır.
Perakende işletmeleri tanımak, özelliklerini bilmek, sınıflandırmak, işletmelerde mağaza düzeni, ürün çeşitlendirmesi, müşteri yaklaşımları, müşteri itirazları, fiyat söyleme ve belirleme konuları verilir.