
| Ders Kodu | : MRP105 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Öğrencinin; Temel sanat eğitimiyle yaratıcı güçlerini ortaya koyup kendilerini ifade edebilmesi, doğadaki nesnelere ait gözlemler yapabilmesi, estetik yetilerinin geliştirilmesi , çeşitli malzeme ve boyamama tekniklerini deneyebilmesi, Temel sanat eğitiminin temel ilke kavram ve yöntemlerini kazandırılması, Temel sanat eğitiminde geçen terim ve kavramların verilmesi , temel tasarım öğeleri olan nokta çizgi renk, form, doku, ton değer elemanlarının tasarımdaki yeri ve önemini kavratmak ve temel tasarım ilkelerini zıtlık, uygunluk egemenlik, denge,ritim, şekil, zeminin tasarımdaki işlevlerini iki ve üç boyutlu düzenleme ve özgün kompozisyonlar oluşturabilmesini sağlamak
Temel sanat eğitimiyle yaratıcılıklarını ortaya koyması,kendilerini ifade edebilmeleri,doğadaki nesneleri gözlemleyerek estetik yetilerinin geliştirilmesi çeşitli boyama ve malzeme teknikleri denemesi temel sanat eğitimindeki ilke ve yöntemlerinin kandırılması tasarım öğelerini kavratmak özgün kompozisyonlar oluşturmak.
| Dr. Öğr. Üyesi Ufuk ÖREN |
| 1. | Temel Sanat eğitiminin tanımı,önemi ve amacı,Temel Sanat eğitiminin temel ilke ve öğelerini tanımlarını ve terimlerini kavrar öğrenir. Temel tasarım öğeleri ve ilkelerinin verilmesi (nokta çizgi,renk,form,doku ,ton,değer),vb. |
| 2. | Doğal ve yapay objelerle üzerinde ışık –gölge, açık- koyu karakalemle uygulamalı çalışmalar yapılması, görsel sanatçı eserleri ve örneklerle tanımlanması, |
| 3. | Temel tasarım öğelerini uygulama ve etüt çalışmasıyla kavramalarını sağlamak, amaçlanmaktadır |
| 4. | Görsel sanatçı eserleri ve örneklerle tanımlanması, temel tasarım öğelerini tanıması |
| 5. | Görsel tasarım öğelerinden ana renkleri , sıcak soğuk renkleri ,guaş boya ,renk karışımlarını öğretilmesi öğrenir.rı |
| 1. | Abacı Oya, Temel Sanat Eğitimi Morpa Kültür Yayınları İstanbul,2007 |
| 2. | Buyurgan Serap,Sanat Eğitimi ve Öğretimi Pagem Akademi 2007 |
| 3. | Turanı Adnan ,:Sanat Terimleri Sözlüğü( 2004),İstanbul Remzi Kitabevi |
| 4. | Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 1 | 42 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 1 | 1 | 28 |
| Ödev | 1 | 1 | 3 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 76 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 1 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 |
OÇ-2 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 |
OÇ-3 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 |
OÇ-4 | ||||||||||||||||||||
OÇ-5 | ||||||||||||||||||||