
| Ders Kodu | : PSB225 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı öğrencilerin süs bitkilerini tanımasını süs bitkileri ile ilgili son teknolojik gelişmeleri kavramasını, çoğaltılmasını, yetiştiriciliğini tasarlayabilmesini, gerçekleştirebilmesini, üretimde karşılaşabileceği sorunları çözebilmesini, muhafaza, depolama, pazarlama ve kalite konularının önemini kavramasını sağlamaktır.
Süs bitkilerinin tanımı, ekonomik önemi. Karanfil, gerbera, gül, krizantem, nergis yetiştiriciliği, hasat sonu işlemleri. İç mekan bitkilerinin kullanım ilkeleri, çoğaltımı, yetiştiriciliği. Doğal çiçek soğanlarının korunması, çoğaltılması, büyütülmesi, gelecek nesillere aktarımı.
| Dr. Öğr. Üyesi Zafer AKTÜRK |
| 1. | Süs bitkilerinin önemini/yararını açıklayabilme |
| 2. | Sektör taleplerine uygun hedefler ile üretim arasındaki bağlantıyı kavrayabilme |
| 3. | Üretim materyali çoğaltılabilmesini uygulayabilme |
| 4. | Modern teknolojileri üretimde kullanabilme |
| 5. | Süs bitkileri yetiştiriciliğinde karşılaşacağı problemleri çözebilme |
| 1. | Özzambak, E., 2007. Süs Bitkileri Yetiştiriciliği. İyi Tarım Uygulamaları |
| 2. | Gürsan, K. 1988. Karanfil Yetiştirme Tekniği. Tarımsal Araştırmaları Destekleme ve Geliştirme Vakfı. Yayın No: 17, Yalova. 80 s. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 1 | 0 | 14 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 2 | 12 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 2 | 18 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 3 | |||||||||||
OÇ-2 | 4 | 5 | 3 | |||||||||||
OÇ-3 | 4 | 5 | 3 | |||||||||||
OÇ-4 | 4 | 5 | 3 | |||||||||||
OÇ-5 | 4 | 5 | 3 | |||||||||||