Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Organik Ürünlerin İşlenmesi ve Pazarlanması
Ders Kodu: ORT215
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Öğrenciler zorunlu stajlarını II. veya IV. yarıyılın sonunda 30 iş gününde yapmaktadırlar.
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilerin bitkisel ürünlerinde hasatta ve hasat sonrasında meydana gelen kayıpları tanıması, bu kayıpların saklama ve taşıma koşullarında azaltmasını sağlayacak bilgi ve becerileri kazanmasıdır. Ayrıca modern pazarlama anlayışının prensiplerinin tarımsal ürünlerin pazarlanmasında ne şekilde uygulanabileceğinin öğretilmesi, böylelikle tarımsal ürünlerde pazar organizasyonunun ve etkinliğinin nasıl sağlanabileceği yönünde öğrencilerin beceri kazanmasına imkan yaratmaktır.

Özet İçerik

Bitkisel ürünlerinin hasat ve hasat sonrası genel olarak ürünlerin hasatta ve sonrası dönemde pazara hazırlama sürecinde yapılanların öğretilmesi. Pazarlama kavramı, klasik ve modern pazarlama anlayışlarının analizi, arz ve talep kavramı, tarımsal ürünlerde arz ve talebi etkileyen faktörler, fiyat oluşumunun ortaya konulması.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri