
| Ders Kodu | : KGK170 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Gıda üretiminin değişik aşamalarında kullanılan duyusal test yöntemleri hakkında bilgi vermek, Bir işletmede duyusal değerlendirme ile ilgili bir programını başlatma ve yürütme yeteneğini kazandırmaktır.
Bu derste gıdaların duyusal özellikleri, duyusal değerlendirmenin tanımı ve tarihçesi, gıda endüstrisinde duyusal değerlendirmenin kullanım alanları, duyusal değerlendirme için başlıca gereksinimler-duyusal analiz laboratuvarı, panelistlerin seçimi, testlerin organizasyonu, duyusal test teknikleri-farklılık testleri, çoklu kıyaslama testleri, tercih testleri, kalite derecelendirme skalaları, tanımlayıcı metotlar-lezzet profil analizi, doku profil analizi, tüketici çalışmalarında duyusal değerlendirme, gıda üretim sistemi içerisinde duyusal değerlendirme amacı ile program tasarımı ve başlatılması gibi konular ele alınmaktadır.
| Öğr. Gör. İsmail BÖLÜK |
| 1. | Gıdaların duyusal özelliklerinin gıda kalitesi açısından önemini kavrama |
| 2. | Gıdaları satın almada tüketicilerin duyusal tercihlerinin önemini kavrama |
| 3. | Duyusal analiz için panelist eğitme yeteneğini kazanma |
| 4. | Laboratuvarda duyusal analiz yapma yeteneğini kazanma |
| 5. | Duyusal analiz için panelist seçme yeteneğini kazanma |
| 6. | Duyusal analizler için panel katılım formu hazırlama yeteneği kazanma |
| 7. | Duyusal kalite analizleri için minimal laboratuvar gereksinimlerini kavrama |
| 8. | Duyusal değerlendirmede kullanılan skalaları bilme ve değerlendirme yeteneği kazanma |
| 9. | Lezzet ve doku profil analizi testlerinin uygunlanmasını kavrama |
| 10. | Duyusal değerlendirmede panelistin kararını etkileyen faktörleri kavrama |
| 11. | Gıdaların duyusal kalite karakteristiklerini sınıflandırma ve her bir özelliğin içerdiği terimleri özellikleri kavrama |
| 1. | Onoğur A., Elmacı, Y. (2011). Gıdalarda Duyusal Değerlendirme. 2. Baskı. Sidas Medya, İzmir. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 1 | 28 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 1 | 1 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 78 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-6 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-7 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-8 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-9 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-10 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-11 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||