
| Ders Kodu | : HB001 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Öğrencinin insan fizyolojisini sistemlere yönelik olarak bilmesi hedeflenmektedir.
Hücre fizyolojisi, kan fizyolojisi, uyarılabilir dokular; kas fizyolojisi, uyarılabilir dokular; sinir fizyolojisi, dolaşım sistemi fizyolojisi, solunum sistemi fizyolojisi, boşaltım sistemi fizyolojisi, sindirim sitemi fizyolojisi, endokrin sistemi fizyolojisi, sinir sitemi fizyolojisi, duyu fizyolojisi konularını içerir.
| Öğr. Gör. Şeyma ŞENTÜRK |
| Öğr. Gör. Tuğba KARAN |
| 1. | Fizyolojinin tanımı, fizyolojik temel kavramları söyleyebilir. |
| 2. | Hücre organellerini görevleriyle beraber açıklayabilir. |
| 3. | Vücudu oluşturan sistemleri eksiksiz sıralayabilir . |
| 4. | Organların görevlerini yazabilir . |
| 5. | Her bir sistemin fonksiyonunu açıklayabilir. |
| 1. | Tıbbi Fizyoloji Guyton-Hall Nobel Yayın 2001 |
| 2. | Elaine N. Marieb , Katja Hoehn, Anatomi ve Fizyoloji, Nobel Akademik Yayınları, 2018 |
| 3. | Bikem Süzen, İnsan Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş, Bedray Yayınevi,2013 |
| 4. | Melike Orhan ve Özkan Onan, Dezenfektan ve Antiseptiklerin Kullanımı, Bilkent ÜNiversitesi, Sağlık Mevzuatı. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 15 | 2 | 1 | 52 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 74 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 |
OÇ-2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 |
OÇ-3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 |
OÇ-4 | 4 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 |
OÇ-5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 |