Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Farkındalık ve Değerler Eğitimi
Ders Kodu: YB123
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Dersin amacı üniversite öğrenimindeki gençlerin kendilerine, dış dünyaya ve hayata dair farkındalığını, bilinçlilik halini artırmak, anı fark ettirmek ve sanal algıdan uzaklaştırmak, gerçek hayatın algılanmasını bilişsel, duygusal, bedensel, ruhsal olarak artırmaktır. Ayrıca karakter, gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürünün öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Özet İçerik

Bu derste, Farkındalığın tanımı ve kavranması, kişinin kendini, dış dünyayı tanıması, algılaması ve var olan kazanılmış kalıplarının üstünde farkındalığını artırabilmesi konuları ele alınacaktır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Gülnur TEKMEN
Öğrenme Çıktıları
1.Değer, erdem, ahlak, kişilik ve karakter gibi temel kavramları tanımlar ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri analiz eder.
2.Farkındalık kavramını bireysel, toplumsal ve çevresel bağlamlarda açıklar; bu kavramı yaşlı bakım süreçlerine entegre eder.
3.Modern ve çok kültürlü toplumlarda karşılaşılan değerler krizini değerlendirerek etik karar verme süreçlerinde farkındalık geliştirir.
4.İletişim, empati ve birlikte yaşama kültürü çerçevesinde karakter ve değerler eğitimini yaşlı bireylerle etkili iletişim kurma amacıyla kullanır.
5.Bireysel öncelikler, önyargılar ve sanal farkındalık konularında iç görü kazanarak mesleki uygulamalarda etik ve kültürel duyarlılık geliştirir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Ersoy, F. A. ve Ünüvar, P. (2019). Karakter ve Değerler Eğitimi. Anı Yayıncılık, Ankara
2.Kaymakcan, R. -Zengin, M. -Arslan, Ş. vd. (2007).Değerler ve Eğitimi. DEM Yayınlar
3.Ekşi, H. & Katılmış, A. (2015). Karakter Eğitimi El Kitabı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Kavramsal Çerçeve: Karakter, Kişilik/Şahsiyet, Değer, Erdem, Ahlak, Huy, Mizaç vd.
2. Hafta - Teorik
Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması
3. Hafta - Teorik
Değerlerin Kaynakları ve Bireysel, Toplumsal, Kültürel, Dini, Ahlaki Temelleri
4. Hafta - Teorik
Farkındalık Nedir?
5. Hafta - Teorik
Dur, Yavaşla, Etrafına Bak, Kendini Fark Et
6. Hafta - Teorik
Yalnız Değiliz, Tüm Canlılara Farkındalık-Çevre Bilinci
7. Hafta - Teorik
Çevre Bilinci- (Ara Sınav)
8. Hafta - Teorik
Kalıplarımız, Önyargılarımız- Ara Sınav Değerlendirmesi
9. Hafta - Teorik
Sanal Farkındalık
10. Hafta - Teorik
Önceliklerim
11. Hafta - Teorik
Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitim
12. Hafta - Teorik
Birlikte Yaşama Kültürü ve Demokrasi İçin Karakter ve Değerler Eğitimi
13. Hafta - Teorik
İnsani-Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi
14. Hafta - Teorik
Türkiye’de Değerler Eğitiminde Yaşanan Sorunlar
15. Hafta - Teorik
Dersin Genel Değerlendirmesi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders152260
Ara Sınav1808
Dönem Sonu Sınavı1808
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)76
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
5
4
4
3
5
4
3
3
5
1
4
4
3
OÇ-2
4
4
3
4
4
3
3
4
4
1
4
5
3
OÇ-3
4
4
4
4
5
4
4
4
5
1
5
5
4
OÇ-4
4
3
3
5
4
3
3
4
4
1
4
5
3
OÇ-5
3
4
3
4
5
3
4
4
5
1
4
5
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026