
| Ders Kodu | : BSN155 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Bu dersin amacı Türkiye başta olmak üzere dünyada öne çıkan ekonomik sorunların nedenlerini ve sonuçlarını iktisadi bir bakış açısı ile öğrencilere öğretmektir. Böylece bu dersin katkısıyla öğrenciler güncel ekonomik sorunlar hakkında yorum yapabilecek ve iktisadi bakış açısı kazanacaktır.
İkinci Dünya Savaşı'nın ardından Avrupa başta olmak üzere tüm dünyada hızlı ve yeni bir kalkınma süreci başlamıştır. Fakat dünyada kalkınma, enflasyon, işsizlik, büyüme, dış ticaret, para krizleri, döviz kurları, iktisadi korumacılık, ticaret ve kur savaşları gibi iktisadi sorunlar çözüme kavuşturulamamıştır. Özellikle 2008 Krizi ve 2020 yılı Covid-19 Krizi dünya genelinde ciddi ekonomik sorunlara yol açmıştır. Ayrıca gelişmiş ülkeler ile gelişmekte olan ülkeler arasındaki ekonomik farklılıklar daha da artmıştır. Gelişmiş ülkelerde refah hızlı bir şekilde artmış olmasına rağmen gelişmemiş ülkelerde açlık, yoksulluk, enerjiye ulaşamama ve gıdaya ulaşamama gibi temel insani sorunlar devam etmektedir. Ayrıca Türkiye hızlı büyüyen bir ülke olmasına rağmen enflasyon, işsizlik, orta gelir tuzağı, kur şokları ve ekonomik kriz gibi kronikleşmiş sorunlar devam etmektedir. Dolayısıyla bu derste hem Türkiye'de hem de dünyada öne çıkan ekonomik sorunlar, bu sorunları nedenleri ve sonuçları iktisadi bir bakış açısıyla ele alınacaktır.
| Öğr. Gör. Mümin ESER |
| 1. | Öğrenciler, şu anda yerel, ulusal ve küresel ekonomileri etkileyen başlıca ekonomik sorunları tanımlayabilecek ve açıklayabileceklerdir. |
| 2. | Öğrenciler Türkiye'de kronikleşen ekonomik sorunları öğrenir. |
| 3. | Öğrenciler, çeşitli ekonomi politikalarının güncel ekonomik sorunları ele almadaki etkinliğini değerlendirir. |
| 4. | Öğrenciler, güncel ekonomik konulara ilişkin tartışma ve münazaralara katılabileceklerdir. |
| 5. | Öğrenciler, güncel ekonomik konularla ilgili ekonomik verileri, göstergeleri ve eğilimleri yorumlayabilecek ve analiz edebileceklerdir. |
| 1. | Kubar, Y. (2019). Seçme Konular ile Güncel Ekonomik Sorunlar. Gazi Kitabevi |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 9 | 1 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 11 | 1 | 12 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 50 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 |
OÇ-2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | |
OÇ-3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 5 | 1 | 2 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 |