Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Halkla İlişkiler
Ders Kodu: İŞY256
Ders Türü: Bölüm Dışı Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Halkla İlişkiler alanının temel kavramlarını kavratmak ve iş yaşamı ile günlük hayatta karşılaşılan olaylara iletişim disiplininin sunduğu pencereden bakma alışkanlığı edindirmek, daha bilinçli, planlı ve etkin bir iletişim davranışı için farkındalık kazandırmak.

Özet İçerik

Pazarlama, reklam, propaganda, iletişim, kamuoyu kavramları, halkla ilişkiler süreci, halkla ilişkiler araçları, kriz yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, sponsorluk, lobicilik, kurum kimliği kavramları.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Kadriye BİLİR
Öğrenme Çıktıları
1.Bir organizasyon için halkla ilişkilerin işlevini kavramak
2.Farklı iletişim yöntemleri ile halkla ilişkileri karşılaştırabilmek
3.Bir halkla ilişkiler kampanyası tasarlayabilmek
4.Halkla İlişkilerin tarihçesi
5.Dünya'da ve Türkiye'de halkla ilişkiler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Fatma Geçikli, Halkla İlişkiler ve İletişim, İstanbul, Beta Yayınları, 5.Baskı, 2019
2.Ders notları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerin Tanımı, Tarihsel Gelişimi, Örgütlerdeki Yeri ve İşlevi, Halkla İlişkiler İlkeleri
2. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilere Benzeyen Uygulamalar: Reklam, Propaganda, Pazarlamanın Halkla İlişkiler ile Mukayesesi
3. Hafta - Teorik
İletişim Kavramı ve Unsurları, Halkla İlişkiler ve İletişim Bağlantısı
4. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerde Hedef Kitleler, Hedef Kitlenin Tespitinin Önemi
5. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Kampanya Süreci: Araştırma-Planlama-Uygulama-Kontrol
6. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerde Kullanılan Yöntem ve Araçlar
7. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerde Kullanılan Yöntem ve Araçlar
8. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Uygulama Alanları: Kurumsal Sosyal Sorumluluk
9. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Uygulama Alanları: Sorun Yönetimi, Lobicilik
10. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Uygulama Alanları: Sponsorluk, Etik
11. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Uygulama Alanları: Kurumsal Kimlik ve Kurumsal İtibar Yönetimi
12. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Uygulama Alanları: Kriz Yönetimi, İnternet ve Sosyal Medya
13. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Kampanya Örnekleri
14. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Kampanya Örnekleri
15. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
Dönem Sonu ( Final) Sınavı
16. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
Dönem Sonu ( Final) Sınavı
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140228
Ara Sınav110010
Dönem Sonu Sınavı115015
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)53
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
OÇ-1
3
1
4
3
2
3
1
2
4
3
3
OÇ-2
3
2
4
4
2
4
1
2
4
4
4
OÇ-3
2
3
5
4
2
5
1
2
4
5
5
OÇ-4
3
1
3
2
2
2
1
1
3
2
2
OÇ-5
3
1
3
2
3
3
2
1
3
2
2
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026