
| Ders Kodu | : FE432 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Dersin amacı, öğrencilere pazarlama kavramı hakkında genel bilgi vermek, gıda maddelerinin pazarlamasında önemli konu başlıkları olan, pazarın özellikleri, pazarın bölümlendirilmesi, tüketicinin pazardaki davranış ve istekleri, yeni ürün geliştirmede ve ürününü tutundurulmasında önemli noktalar ile dijital ve uluslararası pazarlama konularında bilgi vermektir.
Genel pazarlama teknikleri, hedef pazarın belirlenmesi, pazarlama stratejileri, dağıtım kanalları, global ve dijital pazarlama.
| Dr. Öğr. Üyesi Edibe Seda ERTEN |
| 1. | Gıda pazarlamanın gıda mühendisliği alanındaki önemini açıklar |
| 2. | Gıda endüstrisinde kullanılan genel pazarlama tekniklerini öğrenir |
| 3. | Pazarlama kurum ve kanallarını açıklar |
| 4. | Global ve dijital pazarlama teknikleri hakkında bilgi sahibi olur |
| 5. | Etkin bir pazar araştırması için gereksinimleri karşılayacak pazarlama sistemlerini, bölümlerini ve sürecini tasarlama becerisi edinir |
| 1. | Stone, Marilyn A., and John Desmond. Fundamentals of marketing. Routledge, 2007. |
| 2. | Burnett, J. (2011). Introducing Marketing. The Global Text Project. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %40 |
| Derse Katılım (Performans) | 1 | %5 |
| Ödev | 1 | %25 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Ödev | 1 | 5 | 1 | 6 |
| Okuma | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 2 | 0 | 15 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 1 | 3 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 1 | 5 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 2 | 4 | 2 | ||||||||
OÇ-2 | 2 | 4 | 4 | ||||||||
OÇ-3 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||
OÇ-4 | 2 | 3 | 4 | ||||||||
OÇ-5 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||||