
| Ders Kodu | : EBB251 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğretimle ilgili temel kavramları, öğrenme ve öğretim ilkelerini, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararlarını, öğretimin planlanmasını (Ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) tanır. 2) Öğrenme ve öğretim stratejilerini, öğretim yöntem ve tekniklerini ve bunların uygulama ile ilişkisini bilir. 3) Öğretim araç ve gereçlerini, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklarını ve öğretmen yeterliklerini bilir.
Öğretimle ilgili temel kavramları, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (Ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri ve bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliği
| Doç. Dr. Beste DİNÇER |
| Dr. Öğr. Üyesi Betül ALTAY ÖZTÜRK |
| Dr. Öğr. Üyesi Ömer Cem KARACAOĞLU |
| Prof. Dr. Kerim GÜNDOĞDU |
| 1. | Öğretimle ilgili temel kavramları, öğrenme ve öğretim ilkelerini, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararlarını, öğretimin planlanmasını (Ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) tanır. |
| 2. | Öğrenme ve öğretim stratejilerini, öğretim yöntem ve tekniklerini ve bunların uygulama ile ilişkisini bilir. |
| 3. | Öğretim araç ve gereçlerini, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklarını ve öğretmen yeterliklerini bilir. |
| 4. | Alanıyla ilgili ders planı tasarlar. |
| 5. | Bir konuyu farklı yöntem ve teknikler kullanarak öğretir. |
| 1. | Taşpınar, M. (2017). Kuramdan uygulamaya öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 1-387. |
| 2. | Özden, Y. (2000). Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem A Yayıncılık |
| 3. | Reiser, R. A., Dick, W. (1996). Instructional Planning A Guide for Teachers. California:Allyn & Bacon |
| 4. | Kagan, S., Kagan, M. (1998). Multiple Intelligences The Complete MI Book, California: Kagan Cooperative Learning |
| 5. | Selçuk, Z., Kayılı, H., Okut, L. (2003). Çoklu Zeka Uygulamaları, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 3 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 1 | 7 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 6 | 1 | 7 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 70 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | ||||||||||
OÇ-2 | ||||||||||
OÇ-3 | ||||||||||
OÇ-4 | 4 | 4 | ||||||||
OÇ-5 | ||||||||||