
| Ders Kodu | : EBB355 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yönetimin temel kavramlarını bilir. 2) Klasik, neo klasik, modern ve postmodern yönetim teorisinin temel varsayımlarını karşılaştırır 3) Yönetim kuramlarının eğitim örgütlerindeki uygulamalarını tartışır 4) Türk Eğitim Sisteminin yapı ve işleyişini irdeler. 5) Türk Eğitim Sisteminin amaçları ve temel ilkelerini öğrenir. 6) Türk Eğitim Sisteminin yasal dayanaklarını öğrenir, ilgili yasal metinleri kavrar. 7) Milli Eğitim Bakanlığının örgütleme yapısını, görevlerini, işleyişini kavrar, bakanlık birimlerinin görevlerini öğrenir. 8) Yönetim, örgüt, yönetim süreçleri gibi yönetime ilişkin kavramları öğrenir. 9) Yönetim süreçlerinin okul örgütünde nasıl kullanılabileceğini tartışır. 10) Okul örgütünün yönetim yapısını kavrar; okuldaki öğrenci-personel- işletme- eğitim-öğretim hizmetlerinin nasıl yönetildiğini öğrenir. 11) Okul-aile ve çevre ilişkilerinin ve işbirliğinin önemini kavrar. 12) Çalışma yaşamındaki davranış kurallarını öğrenir.
Yönetimin temel kavramları, Klasik, neo klasik, modern ve postmodern yönetim teorisinin temel varsayımları, Yönetim kuramlarının eğitim örgütlerindeki uygulamaları, Türk Eğitim Sisteminin yapı ve işleyişi, Milli Eğitim Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığının örgütlenmesi, okul yönetimi, eğitim yönetimi, eğitimin yasal dayanakları, mevzuat, Türk eğitim sisteminin amaçları ve ilkeleri, okul yönetiminde öğrenci-personel-kurumsal işletme-eğitim-öğretim işleri, okul-aile ve çevre işbirliği, çalışma yaşamında davranış kuralları
| Doç. Dr. Mehmet ULUTAŞ |
| Öğr. Gör. Barış ÇAVUŞ |
| 1. | Yönetimin temel kavramlarını bilir |
| 2. | Klasik, neo klasik, modern ve postmodern yönetim teorisinin temel varsayımlarını karşılaştırır |
| 3. | Yönetim kuramlarının eğitim örgütlerindeki uygulamalarını tartışır |
| 4. | Türk Eğitim Sisteminin yapı ve işleyişini irdeler |
| 5. | Türk Eğitim Sistemindeki gelişmeleri takip eder. |
| 6. | Türk Eğitim Sisteminin yasal dayanaklarını öğrenir, ilgili yasal metinleri kavrar. |
| 7. | Milli Eğitim Bakanlığının örgütleme yapısını, görevlerini, işleyişini kavrar, bakanlık birimlerinin görevlerini öğrenir. |
| 8. | Yönetim, örgüt, yönetim süreçleri gibi yönetime ilişkin kavramları öğrenir. |
| 9. | Yönetim süreçlerinin okul örgütünde nasıl kullanılabileceğini tartışır. |
| 10. | Okul örgütünün yönetim yapısını kavrar; okuldaki öğrenci-personel- işletme- eğitim-öğretim hizmetlerinin nasıl yönetildiğini öğrenir. |
| 11. | Okul-aile ve çevre ilişkilerinin ve işbirliğinin önemini kavrar. |
| 12. | Çalışma yaşamındaki davranış kurallarını öğrenir. |
| 1. | Akın, U., (Ed.), (2021). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları |
| 2. | Arslan, M.M. ve Altınışık, S., (Ed.). (2021). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları |
| 3. | Bursalıoğlu, Z. (2010). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
| 4. | Memduhoğlu, H.B. ve Yılmaz, K. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
| 5. | Sarpkaya, R., (Ed.). (2016). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Anı Yayınları |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 2 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 1 | 3 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 1 | 3 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 76 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 4 |
OÇ-2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 3 | 5 | 5 | 1 | 3 |
OÇ-3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | |||
OÇ-4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 |
OÇ-5 | 2 | 4 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | |||
OÇ-6 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | |
OÇ-7 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | |
OÇ-8 | 5 | 5 | 1 | 3 | 5 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 |
OÇ-9 | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | |
OÇ-10 | 1 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ||
OÇ-11 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||
OÇ-12 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 3 | 3 | |||