
| Ders Kodu | : EBB452 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Özel eğitimle ilişkli temel kavramları bilir 2) Özel eğitim gereksinime ilişkin nedensel açıklamalar yapar 3) Özel gereksinimlere ilişkin sınıflandırmaları bilir 4) Özel gereksinimleri olan bireyi çok yönlü değerlendirmenin gereğini bilir. 5) Özel gereksinimlere yönelik müdahale süreçlerini ve ilkelerini bilir. 6) Özel eğitim sürecinde kaynaştırma/bütünleştirme ilke ve süreçlerini bilir 7) Kaynaştırma/bütünleştirme süreçlerinin planlanması ve uygulanmasındaki rol ve sorumluluklarını bilir 8) Kaynaştırma/bütünleştirme sürecinde yer alan bireyler ve tüm paydaşlar için kişisel-sosyal rehberlik ve danışma hizmetlerini planlar ve yürütür. 9) Kaynaştırma/bütünleştirme sürecinde yer alan bireyler için eğitsel ve mesleki rehberlik hizmetlerini planlama ve izlemede sorumluluklarını bilir.
Özel eğitimle ilişkili temel kavramları, Özel eğitim gereksinime ilişkin nedensel açıklamalar, Özel gereksinimlere ilişkin sınıflandırmaları, Özel gereksinimleri olan bireyi çok yönlü değerlendirmenin gereği, Özel gereksinimlere yönelik müdahale süreçleri ve ilkeleri, Özel eğitim sürecinde kaynaştırma/bütünleştirme ilke ve süreçleri, Kaynaştırma/bütünleştirme süreçlerinin planlanması ve uygulanmasındaki rol ve sorumlulukları, Kaynaştırma/bütünleştirme sürecinde yer alan bireyler ve tüm paydaşlar için kişisel-sosyal rehberlik ve danışma hizmetleri, Kaynaştırma/bütünleştirme sürecinde yer alan bireyler için eğitsel ve mesleki rehberlik, hizmetlerini planlama ve izlemede sorumlulukları
| Doç. Dr. Nilgün KİRİŞÇİ |
| 1. | Özel eğitimle ilişkili temel kavramları bilir |
| 2. | Özel eğitim gereksinime ilişkin nedensel açıklamalar yapar |
| 3. | Özel gereksinimlere ilişkin sınıflandırmaları bilir |
| 4. | Özel gereksinimleri olan bireyi çok yönlü değerlendirmenin gereğini bilir |
| 5. | Özel gereksinimlere yönelik müdahale süreçlerini ve ilkelerini bilir. |
| 6. | Özel eğitim sürecinde kaynaştırma/bütünleştirme ilke ve süreçlerini bilir |
| 7. | Kaynaştırma/bütünleştirme süreçlerinin planlanması ve uygulanmasındaki rol ve sorumluluklarını bilir |
| 8. | Kaynaştırma/bütünleştirme sürecinde yer alan bireyler ve tüm paydaşlar için kişisel-sosyal rehberlik ve danışma hizmetlerini planlar ve yürütür. |
| 9. | Kaynaştırma/bütünleştirme sürecinde yer alan bireyler için eğitsel ve mesleki rehberlik hizmetlerini planlama ve izlemede sorumluluklarını bilir. |
| 1. | Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006) İlköğretimde Kaynaştırma uygulamları-yaklaşımlar-yöntemler teknikler. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları |
| 2. | MEB (2010). Okullarımızda neden nasıl niçin kaynaştırma. Yönetici-öğretmen-aile kılavuzu |
| 3. | Sucuoğlu, B., Bakkaloğlu, H. (2007) Etkili kaynaştırma uygulamaları) Elementary Education Online, 6(2), k:10-11 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 2 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 1 | 3 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 1 | 3 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 76 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
OÇ-6 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-7 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
OÇ-8 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
OÇ-9 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |