
| Ders Kodu | : EFS159 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması; insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; iletişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözümyaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkilerini öğrenme.
İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması; insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; iletişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözümyaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkilerini öğrenme.
| Doç. Dr. Meltem ÇENGEL SCHOVILLE |
| 1. | İletişim, kişilerarası iletişim ve etkili iletişim kavramlarını açıklar. |
| 2. | Etkili iletişimde dil ve diğer kodlama unsurlarının (ses ve beden dili vb.) önemini bilir ve kullanır |
| 3. | Dinleme ve geribildirimin etkili iletişimdeki önemini bilir ve uygular. |
| 4. | İletişim engellerini, çatışmayı ve çözümlerini bilir, uygular. |
| 5. | Tutum ve davranış değişimi, etkili iletişim ve etik konularını açıklar. |
| 6. | Eğitimde etkili iletişimin önemini bilir ve uygular. |
| 7. | Etkili iletişimin psikolojik temellerini kavrar |
| 8. | Etkili iletişim beceri ve tekniklerini bilir ve uygular ve değerlendirir. |
| 1. | Ergin, A. Eğitimde Etkili İletişim. Ankara:Anı Yayıncılık |
| 2. | Kaya, A. (2011). Kişilerarası ilişkiler ve etkili iletişim. Ankara: Pegem Akademi |
| 3. | Cüceloğlu, D. Keşkesiz Bir yaşam için iletişim. İstanbul:Remzi Kitabevi. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ödev | 2 | 2 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 1 | 5 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 1 | 6 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 |
OÇ-3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-6 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-7 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 3 |
OÇ-8 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 |